Hrvatska
StoryEditor

Širokopojasni pristup internetu i TV usluge ‘vuku‘ domaće tržište elektroničkih komunikacija

30. Svibanj 2014.

Na hrvatskom tržištu elektroničkih komunikacija glavna područja rasta u prvom ovogodišnjem tromjesečju bili su širokopojasni pristup internetu, koji je bio i prevladavajući način pružanja usluga u nepokretnoj mreži, te prijenos TV programa uz plaćanje naknade, dok su prihodi od telefonskih usluga i u nepokretnoj i u pokretnoj mreži smanjeni u odnosu na isto tromjesečje prošle godine.

Pokazuju to najnoviji tromjesečni podaci Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) iz koje ističu da je u prvom tromjesečju ove godine udio prihoda od usluge pristupa internetu u ukupnim prihodima na tržištu elektroničkih komunikacija iznosio gotovo 25 posto, što objašnjavaju ubrzanim razvojem i korištenjem usluge širokopojasnog pristupa internetu.

Ukupni prihod od usluga pristupa internetu u prvom je tromjesečju porastao za 9 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, ili na 659,4 milijuna kuna.

Od toga se veći dio, 433,5 milijuna kuna, odnosi na prihod od pristupa internetu u nepokretnoj mreži (uključujući i prihod od dial up pristupa) koji je rastao za 4 posto, dok je prihod od tog pristupa putem pokretne mreže rastao puno više, za čak 19,7 posto, na 226 milijuna kuna.

Ukupno je u prvom tromjesečju ove godine bilo gotovo 932,6 tisuća priključaka širokopojasnog pristupa internetu putem nepokretnih mreža, ili 3,5 posto više nego u lanjskom prvom tromjesečju, dok je putem pokretnih mreža tih priključaka 2,8 milijuna, ili 7 posto više.

Za razliku od pristupa internetu u nepokretnoj telefonskoj mreži prihodi od telefonskih usluga nastavili su se smanjivati, za 16,8 posto u prvom tromjesečju, na 577,7 milijuna kuna, a za 4 posto je smanjen i broj telefonskih priključaka, na 1,55 milijuna.

To prati i pad broja korisnika telefonskih usluga, za 5 posto, na njih 1,4 milijuna.

Pad se u prvom tromjesečju ove godine bilježi i kod prihoda i korisnika telefonskih usluga u pokretnoj mreži u odnosu na prvo tromjesečje 2013. - ukupni prihodi od gotovo 1,3 milijarde kuna manji su za 8,2 posto, a broj korisnika od gotovo 5 milijuna manji je za 1,6 posto.

SMS poruka poslano je 2,5 posto manje ili 818 milijuna, a pad bilježe i MMS poruke, od 11,3 posto, na nešto malo manje od 5 milijuna.

S druge strane, televizijske usluge zabilježile su u prvom tromjesečju ove godine porast ukupnih prihoda od 13 posto, na 144,5 milijuna kuna, pri čemu je rastao i broj priključaka TV-a na svim razinama, a najveći porast od čak 236,5 posto zabilježen je s 36,2 tisuće priključaka zemaljske naplatne TV.

Broj priključaka kabelske TV porastao je 1,1 posto, na 148,7 tisuća, televizije na internetskom protokolu (IPTV) za 5,2 posto, na 391 tisuću, a velik porast od 21 posto bilježe i priključci satelitske TV (SAT TV) kojih je krajem ožujka ove godine bilo 137,2 tisuće.

Nastavak sličnih trendova HAKOM očekuje i u idućem razdoblju.

29. travanj 2024 07:55