
Broj dostavljenih paketa u lanjskom četvrtkom kvartalu je odnosu na zadnje tromjesečje 2023. godine bio veći za 22,6 posto, a godišnji rast je približno isti – 22,8 posto, pokazuju podaci Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM) objavljeni u petak. Prema podacima koje je HAKOM prikupio od davatelja usluga na tržištu poštanskih usluga, nastavljeni su trendovi koji su na ovom tržištu prisutni već dulje vrijeme. Naime, broj dostavljenih pisama i tiskanica i dalje pada, ali raste broj paketa, odnosno ostvarenih usluga s nekom dodanom vrijednosti. Ukupni prihodi tržišta i dalje rastu, a ovi trendovi očekuju se i ubuduće.
U posljednjem tromjesečju prošle godine ukupno je ostvareno 64,4 milijuna raznih poštanskih usluga što je 1,1 posto manje nego u istom razdoblju prethodne godine. Na godišnjoj razini broj ukupno ostvarenih usluga bio je 254,6 milijuna te je manji za jedan posto. Manjem broju usluga najviše je pridonijelo smanjenje broja poslanih pisama i tiskanica, kojih je na godišnjoj razini 4,5 i 9,8 posto manje. Istovremeno je nastavljen trend rasta broja paketskih usluga koji je bio najizraženiji upravo u zadnjem tromjesečju kad je ostvareno 13,1 miljuna tih usluga, što je najveći broj ove vrste usluga do sada.
U odnosu na zadnje tromjesečje 2023. godine broj dostavljenih paketa bio je veći za 22,6 posto, a godišnji rast je približno isti – 22,8 posto. Paketi su tako krajem 2024. godine činili više od 20 posto svih dostavljenih poštanskih pošiljaka ili četiri postotna boda više nego godinu ranije. Na veći broj paketa utjecao je prekogranični promet, koji je također rastao. Na godišnjoj razini broj prekograničnih pošiljaka veći je za 13,4 posto, a u odnosu na isto razdoblje 2023. za 1,4 posto.
Prihodi od obavljanja poštanskih usluga u 2024. godini rasli su za 19,5 posto u odnosu na 2023. te je ukupno uprihodovano 368,2 milijuna eura. Samo u četvrtom tromjesečju prošle godine prihod je bio 94,8 milijuna eura i predstavlja rast od 10 posto u odnosu na isto razdoblje 2023. godine. Na veće prihode najviše su utjecale usluge s dodanom vrijednosti poput paketskih usluga, kojih je bilo 22,7 posto više nego u 2023., a manjim dijelom utjecalo je i povećanje cijena dijela poštanskih usluga. Poštanske usluge u Republici Hrvatskoj na kraju 2024. pružalo je 23 davatelja od kojih je HP-Hrvatska pošta najveći, s udjelom od 83,3 posto prema broju ostvarenih usluga i 56,9 prema ukupnim prihodima.