Hrvatska
StoryEditor

Stanić: Vlada mirovincima ‘Planom B‘ prodaje mačka u vreći

17. Ožujak 2015.
Piše:
Miro Soldić

Predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić prozvao je premijera Zorana Milanovića i Vladu zbog najava o tzv. ‘Planu B‘ kojim namjeravaju rješavati problem autocesta.

Podsjećamo, Milanović je u petak najavio da Vlada planira privatizaciju tvrtke za održavanje i naplatu autocesta, HAC-ONC-a kroz model ponude dionica domaćim mirovnicima i građanima. Stanić smatra da je ova nova solucija improvizacija vladajućih kojom nastoje izbjeći referendum od kojeg ne misli odustati.

- Osobno smatram da je Milanović upravo sad izišao s ovom objavom zato što mu je jasno da će se dogoditi referendum, odnosno da je referendumsko pitanje ustavno, i da će građani biti protiv koncesije. Mislim da je odabrao upravo ovaj trenutak jer je čekao da pitanje prođe procjenu ustavnosti, a onda da pokuša ponoviti ono što je Jadranka Kosor napravila sindikatima sa odustajanjem od izmjena Zakona o radu. Ustavni sud je tada rekao da nema razloga za provođenje referenduma jer je Vlada odustala od promjene zakona. Tako se sada i Milanović nada, ili ima neki mig od ustavnih sudaca koje oni postavljaju, iskamčiti od suda da se referendum ne provodi jer bi to još jedan u nizu neuspjeha Vlade – istaknuo je Stanić, dodavši da je već razgovarao s nekim predstavnicima mirovinskih fondova koji bi trebali kupiti HAC ONC te da oni nemaju pojma kakvog mačka u vreći zapravo kupuju.

- Priupitao sam gospodu iz mirovinskih fondova znaju li oni uopće što će točno kupiti i rekli su mi da ne znaju. Mislim da je to najbolji pokazatelj ovog novog ‘plana‘ Vlade. Na stranicama resornog ministarstva nema te druge varijante, nije ni na kakav način razrađena. To je nešto izvučeno iz rukava jer HAC ONC, o čijoj privatizaciji Milanović govori, nema zapravo nikakvu tržišnu vrijednost i nitko neće ulagati u njega. Pogotovo ako se privatizira jer onda ide na natječaj za održavanje autocesta, a nitko mu ne garantira da će taj posao i dobiti – poručuje Stanić.

Objašnjava kako se, po njegovom mišljenju, svi HAC-ovi problemi mogu riješiti reprogramom i dijelom izdavanjem obveznica.

- Treba vratiti onih 40 lipa iz goriva HAC-u i prihode dovesti na nekih 3,5 milijardi kuna i onda se iz tih sredstava dug može reprogramirati, dijelom se mogu ponuditi obveznice i plaćati kamate. Kroz nekakvih 15 do 20 godina HAC-u više ne bi trebala ni jedna lipa iz goriva već bi on zarađivao ukoliko bi se nastavio procijenjeni rast prometa – istaknuo je, uz napomenu da nemaju namjeru odustati od referenduma.

- Mi i dalje inzistiramo na referendumu kao da ništa nije objavljeno. Na određeni način nam je drago da neće biti koncesije ali nam je jasno da ovo nije napravljeno s dobrim namjerama – zaključio je Stanić.

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić sinoć je, pak, u Dnevniku 2 kazao kako je bez obzira je li riječ o modelu A ili B još uvijek riječ o monetizaciji.

- Put će biti malo mukotrpniji, ali od monetizacije javnoga duga ne odustajemo. Bilo koja vlada nakon ove morat će nastaviti ovaj projekt, i to zbog dva razloga: zbog zahtjeva Europske komisije za smanjivanje javnog duga i zbog toga što se HAC više neće moći zaduživati - ocijenio je Hajdaš Dončić.

23. studeni 2024 02:44