Hrvatska
StoryEditor

Tartufima osvaja Brazil i Indiju

26. Ožujak 2013.

Kad je planirao izgradnju pogona za preradu tartufa, ali i proizvodnju raznih delikatesnih proizvoda na bazi voća, povrća i maslinovog ulja, Adriano Zigante, vlasnik i direktor poduzeća Zigante tartufi iz Plovanije orijentirao se na izvoz diljem svijeta, što je značilo pogon relativno velikog kapaciteta i širine asortimana.

- Sad je udio izvoza u našoj ukupnoj prodaji već dosegnuo 30-tak posto, a u tom smislu razvili smo i specijalan program namijenjen samo inozemnim, kupovno potentnijim tržištima. Najviše izvozimo u zemlje EU-a, pogotovu u Sloveniju, gdje imamo vlastitu tvrtku, preko koje onda izvozimo dalje u ostale zemlje članice EU-a, među kojima ističem Italiju, Austriju, Belgiju, Francusku, Veliku Britaniju i druge. Iako imamo tvrtku u Sloveniji upravo radi distribucije diljem EU-a, ulaskom Hrvatske u EU bit će nam lakše i jeftinije jer će otpasti velik dio sadašnjih carinskih troškova. Naša firma u Sloveniji više će se koncentrirati na slovensko tržište, tok ćemo mi izvozom u ostale članice EU-a upravljati odavde iz Plovanije. Posebno nas raduje što smo sad otvorili i tržište Rusije, za koje smo posebno kreirali nekoliko proizvoda, i upravo smo sad tamo izvezli novu količinu. Ušli smo također i na tržište Brazila, a nakon početnih kontakata počinjemo realizirati i neke ugovorene aranžmane i za Indiju, kaže Adriano Zigante. 

Konkurencija u tom segmentu delicija i luksuznih prehrambenih proizvoda na međunarodnom tržištu prilično je jaka, smatra Zigante, no s obzirom na visoke tehnološke standarde i visoku razinu kvalitete svojih proizvoda, Zigante je zadovoljan konkurentnošću vlastitog brenda i njegovim uočljivim razvojem i širenjem tržišta otkako je izgrađena nova tvornica u kojoj su uspješno spojeni duh tradicijske kuhinje i recepture još iz vremena manufakturnih početaka s najsuvremenijim tehnološkim postupcima. 

Vrijednost investicije uzornog pogona u Plovaniji je oko tri milijuna eura, u čemu je i 750 tisuća eura iz fonda SAPARD. Zigante je aplicirao na 11 milijuna kuna, od čega je dobio pola, a razlika je ono što je Zigante sami već bio izgradio do momenta aplikacije projekta. Ostatak investicije pokriven je kreditom HBOR-a, dio komercijalnim kreditima, nešto i vlastitim sredstvima. 

- Sredstvima iz SAPARD-a upravo smo pokrili nabavu kvalitetnih strojeva za proces prerade iz Italije, a to nam je znatno povećalo konkurentnost i produktivnost, tako da možemo u jednom danu proizvesti i napuniti i do osam tisuća staklenki, i to ne samo proizvoda na bazi tartufa, već i daleko širu paletu proizvoda koju smo već usvojili i razradili na bazi vrlo kvalitetne sirovine i odlične recepture. . Dotadašnji manufakturni način rada u vlastitoj kući više nije dolazio u obzir, što zbog rastućeg tržišta i volumena proizvodnje, što i zbog usklađenja sa sve strožim higijensko-tehnološkim uvjetima u prehrambenoj industriji i usvajanje standarda HACCP-a želi li se poslovati na međunarodnom tržištu, kaže Zigante. Ovisno o godini, u njegovoj se novoj tvornici godišnje preradi od šest do osam tona crnog i vrhunskog bijelog tartufa, uglavnog pronađenog u čuvenoj Motovunskoj šumi. Osvrćući se na svoj investicijski put, te suzdržanost manjih i srednjih poduzetnika od borbe za sredstva za sufinanciranje iz EU fondova, Zigante kaže kako mnogi odustaju pred zahtjevnim uvjetima koji objedinjuju ekonomske pokazatelje poslovanja poduzetnika iz kojih mora biti evidentna i njihova spremnost, zrelost i sposobnost za realizaciju programa, jer programi sami po sebi bez tih elemenata ne znače mnogo, a sve pada u vodu ne pronađe li proizvod iz takvog ambicioznog programa odgovarajuće tržište. 

- Najviše problema za aplikaciju programa bilo je u onoj fazi kad smo 2006. godine odlučili ići u taj projekt, a onda saznali da tada nije bilo moguće aplicirati projekt iz djelatnosti gljivarstva za Hrvatsku. Ipak, kad je pokrenut SAPARD 2, uz pomoć Hrvatske gospodarske komore uspjeli smo aplicirati naš projekt, a zbog toga smo bili privremeno i zamrznuli već započetu izgradnju. Velik problem bio je to što smo zapravo probijali led, nije bilo znanja ni iskustava u kvalitetnoj pripremi vrlo opsežne dokumentacije za aplikaciju. Angažirali smo i konzultantsku agenciju koja nam je određenim sugestijama pomogla, iako su se i oni dosta mučili zbog nedorečenosti i nejasnoća koje je u tim počecima trebalo svladati. Da sad idemo nešto slično graditi ili investirati, išli bismo tim putem, jer ga sada znamo i sad bi sve to bilo daleko lakše, kaže Adriano Zigante. 

- Uz jednu od najmodernijih tvornica za preradu tartufa, naša snaga u odnosu na konkurenciju iz Italije i Francuske svakako je i vrhunska kvaliteta našeg autohtonog bijelog tartufa. Nije na tom tržištu cijena presudan faktor, već je to prvenstveno kvaliteta koju, u pravilu, zavidno educirani potrošači u tom segmentu znaju prepoznati, te si je žele i mogu priuštiti. U skladu s time proširili smo paletu proizvoda na 100-tinjak proizvoda, ne samo od tartufa i vrganja, već i raznih delikatesnih prerađevina raznog voća i povrća, maslinovih ulja i njihovih raznih kombinacija. Ukupni godišnji promet bio nam je tijekom 2012. godine malo preko četiri milijuna eura, u čemu je i udio našeg maloprodajnog i ugostiteljskog dijela u Livadama, kazao je Adriano Zigante na čijem je platnom spisku danas 65 zaposlenika, a za stabilnost proizvodnje uz vlastite izvore uključena je i mreža kooperanata za otkup tartufa i ostalih sirovina.

23. studeni 2024 01:37