Hrvatska
StoryEditor

Tržište funkcionalne vode moglo bi rasti čak 10 posto

18. Svibanj 2012.
Piše:
lider.media

S više od 100 litara flaširane vode ispijene po glavi stanovnika, Hrvatska je gotovo dosegla godišnju razinu potrošnje vode zrelih tržišta država Europske unije.

Pokazalo je to istraživanje konzultantske kuće A.T. Kearney predstavljeno na regionalnom festivalu vode HA_DVA_O u Rovinju. Iako se očekuje da će hrvatsko tržište flaširane vode do 2015. godine rasti svega 2 posto, iz A.T. Kearneya najavljuju rast segmenta funkcionalne vode, flaširane vode obogaćene aditivima koji osiguravaju dodatnu nutritivnu ili zdravstvenu vrijednost. U regiji jugoistočne Europe u iduće tri godine predviđa se rast tržišta funkcionalne vode godišnjom stopom od čak 10 posto.Konzultantska kuća A.T. Kearney razloge usporenog rasta tržišta vode i gaziranih pića vidi u globalnoj nestašici vode, ekspanziji trovačkih robnih marki, porastu ekološke svijesti građana, rastućim cijena PET ambalaže, sve većoj svijesti građana o negativnim efektima gaziranih pića na zdravlje i utjecaju flaširane vode na zdravlje zubi djece.- Do 2030. očekujemo da će nesrazmjer između ponude i potražnje vode iznositi 1,5 bilijuna metara kubičnih vode, odnosno 20 posto. Shodno tome, proizvođači flaširane vode i gaziranih pića se natječu s lokalnom zajednicom i poljoprivrednicima oko sve manjeg broja čistih izvora vode. Istovremeno se na tržištu bore sa sve većim izborom trgovačkih marki, rastom cijena PET ambalaže i rastućoj svijesti građana po pitanju ekologije i zdravlja. Tako se danas uvelike raspravlja o temama poput utjecaja šećera i umjetnih aditiva u gaziranim pićima na pretilost te nedostatku fluorida u flaširanoj vodi, koji je važan za prevenciju karijesa, a nalazi se u vodi iz pipe“, objašnjava Tomislav Čorak, partner u A.T. Kearneyu.Iz A.T. Kearneya upozoravaju da na ovakvu situaciju proizvođači vode i gaziranih pića u Hrvatskoj i regiji moraju reagirati inovativnošću, kako u proizvodnji, tako i u načinu promocije svojih proizvoda. - Osim potrošača okrenutih zdravom životu i sportu koji su prvenstveni ciljni segment tržišta funkcionalne vode, proizvođači vode i gaziranih pića će se okrenuti i prema premium klijenteli pozicionirajući određene brendove kao modne dodatke. Dobar je primjer mineralna voda San Pellegrino, koja je lansirala ograničeno izdanje boca u suradnji s Bvlgariem. Proizvođači diljem svijeta pronalaze nove inovativne pristupe promociji pića, od tvrdnji da posjeduju određene pozitivne učinke na produhovljenost potrošača do korištenja društvenih medija kao važne komunikacijske platforme. Vjerujem da će i proizvođači u Hrvatskoj i regiji prepoznati važnost ulaganja u istraživanje i razvoj, te napraviti pomak od inovacija u području unaprjeđenja okusa proizvoda prema osobnom povezivanju potrošača s brendovima, zaključio je Tomislav Čorak.

22. studeni 2024 23:13