Nisu upitne pojedinačne marže naftnih kompanija, nego kolike su one u odnosu na marže kompanija u regiji. Znamo koji su limiti, jednom su ih premašli, pozvali smo ih na sastanak, upozorili i nakon toga su smanjili marže.
Izjavio nam je to ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak. Ističe kako marže kontroliraju svakoga tjedna i uspoređuju s onima u regiji. No nažalost, nema točne definicije, odnosno egzaktne razine.
- Ne možemo definirati točnu cijenu marže. No, možemo reći da je jedna kuna po litri nekakav ‘break even‘. Dakle, pratimo trend! I da marža prijeđe kunu, to ne znači da ćemo sada odmah uvesti regulaciju cijena goriva. Pitanje je koji je trend i to moramo gledati i gledamo. Ne želim kao liberal uvoditi regulaciju tržišta. No ako naftne kompanije prijeđu granicu pristojnosti, prvo ide žuti karton, a ako nakon toga nastave ide crveni – odnosno regulacija od strane države, kaže Vrdoljak.
Prije šest mjeseci Vrdoljak je pozvao sve naftaše na razgovor i inzistirao da spuste marže. Što su oni i učinili. Ipak, marže su od liberalizacije tržišta porasle oko 30 posto.
Što se tiče akcije Oktan koju je krajem prošle godine pokrenulo ministarstvo, Vrdoljak kaže kako ona ide dalje i da su inspektori na terenu. Usporedio je tu akciju s pojasom na vezanje u automobilu.
Nitko se nije vezao kada nije morao. Kada se to propisalo zakonom i dalje se nitko nije vezao, ali kada je policija počela naplaćivati kazne, svi su se počeli vezati. Naftaši su shvatili da nema igre s kvalitetom goriva jer su inspektori stalno na terenu, zaključuje Vrdoljak.