Do prije tjedan dana hrvatske putničke agencije bile su u problemima kako zakupiti krevete u brazilskim hotelima u povodu Svjetskoga nogometnog prvenstva 2014. jer nisu bili dostupni tržištu.
Kreveti su ovih dana deblokirani i sad počinje borba hrvatskih agencija sa svim europskim za što bolju cijenu smještaja i aviokarata. Ako hrvatske agencije uspiju prodati tisuću aranžmana, to bi, prema predviđanjima agencija, bilo ugodno iznenađenje. U nekoliko dana cijene aviokarata skočile su s 12.700 na 15.000 kuna.
- To su atraktivni programi, ali ne očekujemo veliku zaradu na njima, bit ćemo zadovoljni ako netko uopće kupi aranžman - komentira Ivan Pukšar, direktor Kompasa Zagreb, agencije koja je među prvima izbacila programe i cijene za brazilsko prvenstvo. Većina agencija čeka početak nove godine. Kompasove su cijene aranžmana između 16 i 43 tisuća kuna, ovisno o broju dana, bez ulaznica za utakmice. Ulaznica za utakmicu Hrvatska - Brazil stoji košta 160 dolara. Prosječna cijena agencija za paket-aranžmane bit će 25 tisuća kuna za četiri do pet dana boravka. Agencijama će biti u interesu prodati što veći dio paketa korporacijama s kojima trenutačno pregovaraju. Zasad su najveće zapreke i izazovi agencija nepostojanje izravnih letova, visoke cijene te velike udaljenosti između gradova u kojima će se igrati nogomet. Na tom poslu agencije će se vjerojatno udružiti u iznajmljivanju čartera, koji će biti skuplji, ali letjet će izravno u Brazil. - Brazil je za agencije jedno od najtežih odredišta za prodaju jer je daleko, a problem je i neorganiziranost domaćina. Sve europske zemlje žele istodobno putovati u Brazil, što postaje priličan problem. Uobičajeno je da se u ovim prilikama cijene penju, ali cijene aviokarata, smještaja i zemaljskih usluga povećale su se deset puta, što su primijetile i europske agencije pa je pitanje koliko će ljudi putovati. To je skupo čak i za Europljane. Na našem tržištu sada se stvara umjetna potražnja, no za mjesec dana sve će se kristalizirati - komentira Boris Žgomba, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija.
Hrvatski navijači imaju pravo na osam posto sjedala od ukupnog kapaciteta stadiona, što znači da na prvoj utakmici ima mjesta za oko šest i pol tisuća hrvatskih navijača. Zbog slabe kupovne moći građana (izuzevši Hrvate koji su spremni dignuti kredit zbog nogometa) agencije pretpostavljaju da će većina navijača doći iz drugih zemalja Južne Amerike, poput Čilea i Argentine, gdje mnogo Hrvata ima rodbinu. Bit će zanimljivo vidjeti koliko si Hrvata može priuštiti od tri do četiri tisuća eura za nekoliko dana navijanja. Njihovu strast prema nogometu agencije će sigurno znati iskoristiti. Navodno jedna manja agencija već nudi jednodnevni izlet u Brazil, bez noćenja.