Ljetna sezona 2013. postala je jako komplicirana za mnoge ruske turističke operatere koji posluju s Hrvatskom. Uvođenje viznog režima pokazalo je kako postoji niz problema u odnosima između ruskih turističkih operatera i hrvatskih hotelijera.
Nakon uvođenja viza za Ruse prodaja turističkih aranžmana iz te zemlje u Hrvatskoj smanjila se za 40-50 posto. Za ruske turiste Hrvatska je oduvijek bila skupa destinacija, a sad moraju izdvojiti još više novaca, budući da će morati platiti vize, piše Ruski Vjesnik u zanimljivom tekstu koji probleme u hrvatskom turizmu prikazuje sa ruske strane.
Ti problemi su, kako se navodi, umnogome su povezani i s posebnostima rusko-hrvatskog partnerstva. Naime, ruski turistički operateri žale se kako hrvatski hotelijeri s njima žele raditi isključivo pod tzv. modelom „prazno za puno“, odnosno na raspologanje im se stavlja određeni broj ležajeva u hotelima tek nakon potpunog ili djelomičnog predujma. Na taj način turistički operater preuzima na sebe sav rizik poslovanja, a hoteli si unaprijed osiguravaju rezervacije.
Ruski turistički operateri pokušali su, kako se dalje navodi, dobiti konkurentne cijene pred početak sezone, no nisu naišli na razumijevanje. Kao rezultat neke ruske firme počekle su gomilati gubitke, pa je tako Ascent travel, jedna od najvećih kompanija u branši, objavila odluku o svojem odlasku s hrvatskog tržišta.
Za ruski turistički portal Tourdom.tv OlgaVojkina, direktorica za turizam kompanije Ercog, kazala je kako broj ruskih turista u Hrvatskoj vjerojatno neće dalje padati, ali ipak ne vidi mogućnost da se njihov udio ozbiljno poveća već sljedeće godine. Morat će, smatra, proći nekoliko godina prije nego što njihov broj ponovno počne rasti.
Ona smatra i kako hrvatski hotelijeri trebaju preispitati svoje sporazume za sljedeću godinu s ruskim tržištem i pružiti im mogućnost da rade u onom režimu u kojem radi čitava Europa.
Mikael Danieljan, predstavnik hrvatske mreže hotela Maistra, smatra pak kako Hrvati ipak ne bi željeli odustati od ruskih turista, budući da su ruski turisti spremni potrošiti na odmor nešto više od ostalih. Smatra kako treba mijenjati metode prodaje, a prijedlozi hotelijera moraju ovisiti o potrebi tržišta, te biti financijski isplativi za sve strane.