U utorak je objavljeno da će u Hrvatskoj besplatnim servisom radi uklanjanja nepravilnosti pri korištenju softvera za optimiziranje dušikovih oksida biti obuhvaćeno 26.457 vozila.
VW-u izražavaju žaljenje što su ovi događaji s emisijom ispušnih plinova kod dizelskih vozila poljuljali povjerenje kupaca i jamče da će učiniti sve da ponovno i u potpunosti zadobiju njihovo povjerenje.
Internom provjerom utvrđeno je da se od ukupno 11 milijuna vozila tog koncerna diljem svijeta, servisnom mjerom u Hrvatskoj biti obuhvaćeno ukupno 26.457 vozila. Od toga se na VW-ova osobna vozila odnosi 14.230, na gospodarska 2.564, na marku Audi 2.517, Seat 836, te Škoda 6.310. Troškove servisa snosit će koncern, a za kupce će biti potpuno besplatan.
Danas se priopćenjem oglasio i ministar zaštite okoliša i prirode Mihael Zmajlović poručivši kako će se osobno založiti za nadoknadu cjelokupne štete koja je proizašla zbog "prevara pohlepne korporacije".
- Građani Hrvatske i kupci spornih automobila nisu krivi što ih je proizvođač obmanuo, prevario i prodao im skupe proizvode s lažnim deklaracijama. Financijsku štetu treba podnijeti onaj tko je varao, a ne građani koji su skupo platili svoje automobile, poručio je Zmajlović.
Iz VW-a još uvjeravaju kupce da mogu biti potpuno sigurni da navedena problematika ni na koji način ne utječe na sigurnost i mobilnost njihovog vozila, te da su sva vozila tehnički sigurna i spremna za daljnje korištenje bez ikakvih ograničenja.
Inače, kako je danas objavljeno, Volkswagen će u siječnju početi povlačiti vozila radi uklanjanja nepravilnosti pri korištenju softvera za lažiranje eko-testova.
- Bude li sve po planu, povlačenje vozila započet će u siječnju. Sva vozila bit će popravljena do kraja 2016. godine, kazao je Matthias Mueller, novi izvršni direktor VW-a, koji je na to mjesto zasjeo nakon što je bivši prije 10-ak dana podnio ostavku zbog skandala.
Najveći svjetski proizvođač automobila, koji je u prvom polugodištu po broju prodanih vozila pretekao japansku Toyotu, već je tjednima pod pritiskom jer je američka Agencija za zaštitu okoliša (EPA) objavila da neka dizel vozila te tvrtke imaju softver koji na eko-testovima prikazuje znatno manju emisiju štetnih plinova nego inače. Zbog toga Volkswagenu u SAD-u prijeti kazna i do 18 milijardi dolara, a istragu je najavilo i niz drugih zemalja.
Mueller je još ranije poručio da je tvrtka suočena s izazovima koji "neće biti bezbolni". Sve investicije koje nisu neophodne, bit će odbačene ili odgođene.
- Učinit ćemo sve kako bismo osigurali da Volkswagen ostane jak i osigura radna mjesta ubuduće, kazao je Mueller u intervjuu Frankfurter Allgemeine Zeitungu.
Istaknuo je i kako je VW-u potrebna ‘evolucija‘, a ne ‘revolucija‘ kako bi se vratio na stare staze, te je najavio reorganizaciju prema manje centraliziranoj kompaniji.
- Ova kriza dala nam je priliku da promijenimo strukturu VW-a. Želimo tanju, manje centraliziranu tvrtku i dati više odgovornosti brandovima, kazao je Mueller, istaknuvši kako bi kompanija ponovno mogla zasjati za dvije do tri godine.