Hrvatska Vlada u potrazi za toliko željenim investicijama pribjegla je novoj metodi – oglašavanju u vodećim ekonomskim magazinima. Tako se u najnovijem broju The Economista preko cijele stranice prostire plaćeni oglas namijenjen potencijalnim investitorima.
Sugestivno naslovljen ‘Izaberite Hrvatsku kao svoju iduće investicijsko odredište‘, plaćeni članak nastoji prikazati našu zemlju kao odredište koje je ‘širom otvorilo vrata svim investitorima‘.
U tekstu se prvo naglašava činjenica kako je Hrvatska odnedavno postala 28 članica Europske unije i pogodnosti koje to članstvo nosi sa sobom, da bi se nakon toga istaklo kako je uloženo i ‘mnogo truda u mijenjanju poslovne klime i mijenjanju investicijske okoline‘. Tako se navodi i kako naša zemlja ima, citiramo, ‘jednu od najkompetitivnijih legislativa u Europi kad je riječ o promicanju investicija‘, ali i nekoliko institucija koje će podržavati investitore u njihovim poduzetničkim poduhvatima.
Stoga su pod oglas potpisane Agencija za investicije i konkurentnost, te Centar za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija, kao institucije kojima se strani investitori mogu obratiti. U oglasu je objavljena i slika ministra gospodarstva Ivana Vrdoljaka, kao i slika projekta Trga pravde vrijednog, kako se navodi, 200 milijuna eura. Taj projekt, piše u oglasu, ‘jasni je pokazatelj da je Hrvatska otvorena svim potencijalnim investitorima‘, iako bi iste vjerojatno zanimalo i jesu li riješene aktualne trzavice između SDP-a i HNS-a oko navedenog projekta.
U oglasu smo se pohvalili i nedavno objavljenim rezultatima po kojima je Hrvatska lani prikupila 1,25 milijardi dolara izravnih stranih ulaganja čime smo se pokazali kao ‘lider u regiji‘. Isto tako, naglašena je i činjenica da smo u prvom kvartalu ove godine privukli pet puta više stranih investicija nego u istom razdoblju prethodne godine.
Spominje se i Katalog prilika za investicije kojim hrvatska Vlada nastoji ponuditi projekte koji su već spremni za investiranje, mahom iz područja turizma, a ističe se i kako bi Agencija za investicije i konkurentnost trebala voditi investitore kroz sve faze njihove investicije.