Poslovna scena
StoryEditor

Hrvatski kišobran je odgovor na pesimizam i apatiju u zemlji

28. Ožujak 2015.

[gallery columns="5" ids="228079,228080,228081,228082,228083"]

Kao Asterix s Rimljanima - tako je Marin Rogić, predsjednik uprave tvornice Hrvatski kišobrani, opisao borbu s kineskim proizvođačima kišobrana za prevlast na hrvatskom tržištu.

Baš na putovanju kroz Kinu Marin i njegova supruga dobili su ideju da počnu proizvoditi kišobrane. Tamošnji proizvođači proveli su ih kroz tvorničke pogone i pokazali im tajne zanata.

- Krenuli smo sa pokusima prije 5 godina, tada je naša kolegica Nataša uspjela nagovoriti Kineze da prodaju svu tehnologiju koju su razvijali u godinama europskog industrijskog sumraka. Početni pokušaji nam nisu bili uspješni, no nismo se predavali. Nakon četiri godine pokusnog rada u krugu kaznionice Lipovica, proizvodnja je prebačena u Zaprešić gdje trenutno rade dvije smjene, a danas smo jedini konkretni masovni proizvođači kišobrana u Europi, priča Rogić.

Danas zapošljavaju 33 radnice, većina njih su iz najugroženije skupine - žene koje su pred odlazak u mirovinu dobile otkaz ili bivše djelatnice propalih tekstilnih poduzeća. One proizvode 800 do 1000 kišobrana dnevno koji se izvoze u Srbiju, Bosnu, Italiju, Češku, Austiju, Poljsku, Mađarska, Slovačku, Engelsku, Njemačku i Belgiju. Cijena kišobrana je od 49 do 200 kuna.

Do prošle godine za proizvodnju su koristili model sa zatvorenicima.

- Voditelji kaznionice bili su zadovoljni jer su na taj način provodili socijalizaciju. Naime, rehabilitacijski program su postojali u u samom sustavu ali praktični dio gdje kažnjenici svaki dan odlaze na posao, idu na radnu pauzu i odlaze sa posla svakako pozitivno djeluje. Pogotovo ako znamo da mnogi od njih nikada nisu bili u takvoj situaciji. Takav početak puno je značio i našem poduzeću obzirom da tada nismo znali puno o proizvodnji, a četiri godine pokušavanja u realnom okruženju bi svakako sasvim drugačije razvijalo daljnji tijek stvari. Dobri plodovi toga rada prepoznaju se svakako i kroz otvaranje novih proizvodnih obrta, a kažnjenici su kroz taj rad dobili određeno samopouzdanje, jer moramo priznati biti svjedok i "sukrivac"oduzimanja Kinezima njihovog tradicionalnog proizvoda je svakako motivirajuće. Dakle svi uključeni u priču su imali koristi - priča Rogić.

Jednu od glavnih uloga u stvaranju Hrvatskog kišobrana odigrao je DM Hrvatska. Njihovi voditelji nabave nagovarali su Rogića i njegov tim da započnu proizvodnju kabanica, malih kišobrana, kabanica za pse… Inzistirali su i da sve što mogu proizvedu u Hrvatskoj, te im pomogli da se probiju u Srbiju i Bosnu i Hercegovinu.

- Vrlo odgovorno tvrdim da DM podupire hrvatsku ekonomiju i više nego što se to od njih traži. Oni su stvorili Hrvatski kišobran - priznaje Rogić.

U tvornici pridaju veliku važnost i samom izgledu kišobrana. Može se pronaći u svim bojama , a da se istakne u moru dosadnih kišobrana koji preplavljuju ulice pobrinuli su se mnogi kreativci. Tako u izradi dizajna sudjeluju ili su sudjelovali umjetnica Ivana Popović , Juraj Zigman, Ivica Klarić, te slikarica Anita Krolo.

- Hrvatski kišobran je ideja koja je nastala kao posljedica i odgovor na pesimizam i apatiju u zemlji. To je naš odgovor i naša borba protiv crnila. Inače vjerujemo u socijalnu ekonomiju koja govori da je prava vrijednost i pravi profit u ljudskoj sreći, a ako se sreća mjeri kroz osmjehe zadovoljnih radnika onda svakako možemo reći da smo jako bogati. Najvažniji cilj nam je održati zaposlene i nasmijane radnike u poduzeću jer samo nas to pokreće, otkrio je tajnu uspjeha Marin Rogić.

15. listopad 2024 05:16