- Ako imate zadovoljnog kupca ne morate se bojati recesije ni bilo kakve krize. Orjentirani smo kupcima, oni su zadovoljni, rastu nam tržišni udjeli i prodaja, a siguran sam da će rasti i dalje, jer imamo plan proboja na europsko tržište, planiramo kupovati nove strojeve i zapošljavati ljude - odgovorio je na pitanje osjećaju li gospodarstvenici usporavanje gospodarstva i prijetnju nove krize, Petar Ćorluka, predsjednik uprave Violete, na okruglom stolu 11. liderove konferenciji Dan velikih planova. Na panelu su sudjelovali i Mirko Ervačić, predsjednik uprave Osatina grupe, Željko Kukurin, predsjednik uprave Valamar Riviere i Roberto Kutić, suvlasnik Infobipa.
- Osjećate li na tržištima na koja izvozite da dolazi recesija u vaš sektor i kako djelovati da se ona prevlada, pitao je gospodarstvenike moderator panela i glavni urednik Lidera, Miodrag Šajatović.
Mirko Ervačić, iz Osatina grupe je rekao da je cijela poljoprivreda znatno pala, ali da je se Osatina grupa u zadnjih 25 godina tehnološki usavršavala, uveli su nove tehnologije, a zadnjih pet godina intenzivno rade na robotizaciji i digitalizaciji kompanije.
- Poslujemo u 14 zemalja Europe i rast je nužan, nemamo problema s plasmanom, jer dižemo kvalitetu, smanjujemo cijenu proizvoda jer jedino konkurentnošću možemo ostati prisutni i to je ključ našeg uspjeha. Zato ne osijećamo probleme najavljene recesije, dapače, moram priznati da nam je ova godina puno bolja od prethodnih, u zadnje tri godine investirali smo 800 milijuna kuna, ne osijećamo recesiju, rastemo, nimalo ne padamo - naglasio je Ervačić.
I Petar Ćorluka je rekao da ni oni ne osijećaju pad narudžbi i kupovne moći.
- Međutim, ljudski potencijal je sve manji, ali i tu ima lijeka, jer sve što smo mogli automatizirali smo i robotizirali, ne moramo otpuštati radnike, dapače, postali smo konkurentniji i otvararamo nova tržišta - istaknuo je Ćorluka.
Koji je najizgledniji turistički scenarij 2020., koje su opasnosti i prilike bilo je pitanje za Željka Kukurina koji je odgovorio da ne očekuje da će se u 2020. bilo što senzacionalno dogoditi.
- Hrvatski turizam je zbog sigurnosne situacije u svijetu u zadnje tri godine imao happy hour, svi su rasli i svi su bili uspješni. Ove godine se situacija normalizirala i neće biti uspješna za svih, a vjerujem da će iduća biti još izazovnija. No, u Valamaru, smo dosta investirali i nudimo kvalitetnu uslugu tako da smatram da svi koji ulažu u kvalitetu neće imati problema sa smanjenjem potražnje.
Roberto Kutić, suvjlasni Infobiba rekao je da nimalo ne osjećaju prijetnje recesijom, dapače, neprestalno rastu čak više od 40 posto godišnje u raznim segmentima.
- Imamo 64 ureda na pet kontinenata, servisiramo velike kompanije, banke i velike tvrtke koje idu u digitalnu transfomraciju, zasada, nismo vidjeli nikakvo usporavanje, recesiju ne vidimo kao prijetnju u našem biznisu, jer oni koji su najbolji nemaju se čega bojati - smatra Kutić.
Na pitanje zašto se počeo baviti proizvodnjom prvi čovjek Violete je odgovorio da je proizvodnja velika radost jer jediono ona stvara novu vrijednost.
- Proizvodnja je veliki izazov i veliko zadovoljstvo. Kupio sam najbolju tehnologiju, zaposlio najbolje ljude i posvetio se istraživanju zadovoljstva kupaca i to je ključ moga uspjeha - rekao je Ćorluka i dodao da smatra da poduzetnike ne treba pomagati, treba ih se pustiti na miru, da rade svoj posao.
Smatra li da okosnica razvoja hrvatske poljoprivrede trebaju biti veliki poslovni subjekti ili OPG-ovi Ervačić je rekao da su potrebni i jedni i drugi.
- Nije bitno koliko je tko velik, u ekonomiji i privredi je bitno koliko je tko uspješan. Mislim da je bitno podržati i male i velike u poljoprivredi, jer tako to funkcionira u cijelom svijetu, u Nizozemskoj i Španjolskoj, primjerice, jer se sinergijom jednih i drugih može puno postići - smatra Ervačić.