Lider trend
StoryEditor

Rezultat pretvorbe Peugeota 3008 u SUV vrlo je zanimljiv dizajn

11. Lipanj 2016.

Peugeot je prije dvije godine odlučio da će prilikom promjene modela zadržati stare oznake. Primjer je model 308, koji je promijenio formu, ali ne i naziv, a sada se priča ponavlja s verzijom 3008. A nije samo riječ o novom modelu, već o potpuno novoj filozofiji tog modela. Dosad je 3008 bio monovolumen, a od 2017. godine postaje SUV. Nije teško shvatiti zašto su se Francuzi odlučili na tako radikalnu promjenu, jednostavno potražnja za monvolumenima stalno pada, a za SUV-ovima drastično raste, osobito u tom kompaktnom segmentu SUV-ova. Stoga je Peugeotov potez potpuno opravdan i logičan, a rezultat svega dizajnerski je vrlo zanimljivo vozilo.

Jednostavno, ali atraktivno

Novi Peugeot 3008 vjerojatno je najatraktivniji automobil u svojem segmentu, gdje vlada prilična gužva. Tu je Njegovo Veličanstvo Nissan Qashqai, od kojeg je čitava priča kompaktnih SUV-ova i započela, zatim korejski duo Kia Sportage i Hyundai Tucson te Renault Kadjar kao i novi VW Tiguan. Sigurno neće biti Peugeotu jednostavno, ali fantastična vanjska linija svakako je veliki adut. Sličan atraktivan pristup vidi se i u unutarnjem prostoru s već sada dobro poznatim upravljačem smanjenih dimenzija i vrlo jednostavnim, ali atraktivnim dizajnom komandne ploče i središnje konzole. Još nema potvrda o konačnim paketima opreme i sigurno je da će izgled ovisiti i o odabranoj opremi, ali Peugeot ima i tu dobre adute u svom rukavu. Zanimljivo, Peugeot za 3008 neće nuditi mogućnost 4x4 pogona, već samo elektroničke programe koji će olakšavati vožnju po blatu ili primjerice snijegu, kao i za to posebno prilagođene gume.

Naglasak na dizelu

Naglasak kod motorizacije stavljen je na dizelske motore, jer je inače poznato da je Peugeot oduvijek bio dizelski orijentirana marka. Osnovni dizelaš 1.6 HDi razvija okruglo 100 konja, a u jačoj izvedbi dolazi do 120 konja. Jači, dvolitarski agregat razvija 150, odnosno 180 konja. Za kupce koje ipak žele benzinski agregat Peugeot nudi 1,2-litarski motor od 130 konja, kao i jači 1,6-litarski sa 165 konja. U budućnosti će sigurno doći i hibridna izvedba. Peugeot 3008 serijski je opremljen ručnim 6-brzinskim mjenjačem, a automatika se dodatno naplaćuje (osim za najjači dizel i najjači benzinac, gdje je dio serijske opreme). Cijene još nisu poznate, ali sigurno je da je Peugeot s novim modelom 3008 napravio veliki pozitivan iskorak.

19. travanj 2024 04:24