Od traženja ljubavi, avantura, do skeniranja dokumenata, igranja igrica ili kupovine – danas se pomoću aplikacija može obaviti gotovo sve. Stoga ne čudi da su aplikacije postale jedan od najvećih potrošačkih ekosustava na planeti, a očekuje se da bi globalna ekonomija aplikacija do 2021. godine mogla doseći 6,3 bilijuna dolara.
Tvrtka Sensor Tower nedavno je objavila izvješće koje rangira 'najskidanije' aplikacije u 2019. godini, u kojem možemo vidjeti rast nekih novih aplikacija koje polako prijete velikim tehnološkim kompanijama.
WhatsApp na čelu
Prema izvješću, ukupni broj 'skidanje' aplikacija porastao je na 115 milijardi u 2019. godini, od čega je s AppStorea skinuta 31 milijarda, dok je s Google Playa preuzeto 84 milijarde aplikacija.
Četiri od pet aplikacija koje drže prva mjesta pripadaju Facebooku, a to su Facebook, Facebook Messenger, WhatsApp i Instagram, s tim da je aplikacija za dopisivanje WhatsApp već četiri godine na vrhu ove ljestvice.
Rast u kategoriji kratkih videozapisa je u velikom naletu. To potvrđuje TikTok na drugom mjestu, koji polako prijeti WhatsAppu, ali i ulaz na ljestvicu aplikacije Likee koja također služi za stvaranje kratkih video formata. Dok TikTok 'drma' svijetom, Likee je skinut čak 330 milijuna puta u Indiji.
TikTok je najnovija platforma koja svoje korisnike pretvara u viralne senzacije, a 2019. godine uprihodila je 177 milijuna dolara, što je za pet puta više nego godinu ranije. Kolika mu je trenutna popularnost pokazuje i to da je pretekao Instagram, koji se smatra jednom od najraširenijih i najkorištenijih aplikacija danas.
Novi igrači
Na ovu listu ušli su i neki novi igrači iz drugih industrija. Iako nemaju brojke kao Facebookove perjanice, polako ali sigurno gmižu po ljestvici najskidanijih aplikacija. To je prije svega Netflix, jedini servis za streaming koji se našao u top 20, ali bi pokretanje Disney + kanala to moglo promijeniti. Iako je predstavljana tek krajem 2019. u kratkom je vremenu postala druga najpopularnija aplikacija koja je u roku od mjeseca dana pružanja usluga generirala 50 milijuna dolara prihoda.
Da se ovo stavi u kontekst, Disney + je za manje od tri mjeseca stekao 34 posto svih preuzimanja aplikacija za streaming ili 30 milijuna pretplatnika što je polovina trenutnih 60 milijuna američkih pretplatnika Netflixa. Te brojke također nadmašuju brojke streaming servisa Hulu i Amazon Prime za cjelokupnu 2019. godinu.
Mobilne igre
S 2,4 milijarde ljudi koji su igrali mobilne igre u 2019. godini, jasno je da su igrice veliki igrači u ekonomiji aplikacija. To potvrđuje i činjenica da se igre koje su vladale drugim konzolama pojavljuju i na ekranima pametnih telefona. Primjerice, igre Call of Duty i Mario Cart nedavno su postale i igre za mobitele te su u kratkom roku postale dvije najuspješnije igre u svojim kategorijama. Uspjeh ovih aplikacija može se pripisati i njihovoj već uspostavljenoj potrošačkoj bazi, ali količina novih 'mobilnih igrača' nije zanemariva, štoviše, u samo četiri mjeseca 'skinute' su 170 milijuna puta.
Ekonomiju aplikacija potiče i rast na tržištima u nastajanju, uključujući Kinu, Indiju, Brazil i Rusiju, zahvaljujući većim brzinama interneta i sve većim broju pametnih telefona.
Naime, sve veća digitalizacija Indije pokreće značajan rast na tržištu. U posljednjem tromjesečju 2019. godine zabilježeno je gotovo 5 milijardi instaliranja aplikacija što je za 3 milijarde više nego u SAD-u.
Velika potražnja za aplikacijama u Indiji mogla bi se pripisati činjenici da je čak polovina stanovništva mlađa od 25 godina, pa ne čudi da je Indija postala prvo tržište za TikTok, koji zahvaljujući Indijcima drži drugo mjesto ljestvice.
Ekonomija aplikacija 2.0
Uz ogromne mogućnosti koje aplikacije pružaju, povećanje potrošnje kroz same aplikacije mogle bi ovom tržištu donijeti ogromne zarade u vrlo kratkom vremenu. Iako su stručnjaci tvrdili da je industrija aplikacija nikad neće zaživjeti, čini se da su bili u krivu.