Zvijezda 'realityja', samoostvarena milijarderka i vlasnica kompanije Kylie Cosmetics Kylie Jenner sa samo je jednim, naizgled potpuno bezveznim, potezom po tko zna koji put dokazala moć interneta. I, dakako, potvrdila tezu u koliko suludom svijetu živimo. Naime, tijekom videoture svojim luksuzno uređenim uredima zaputila se u sobu jednoipolgodišnje djevojčice Stormi, upalila svjetla i zapjevala: 'Rise and shine!' Ta njezina trosekundna pjevačka 'bravura' postala je viralna i na platformi TikTok preslušana nevjerojatnih milijardu puta. I što će drugo poduzetnica nego iste sekunde pokušati utržiti svoju iznenadnu glazbenu slavu.
Nakon što se uvjerila da je dovoljno korisnika podijelilo i/ili parodiralo njezinu izvedbu (to su učinile i zvijezde poput Miley Cyrus ili Ariane Grande), na internetskoj trgovini počela je prodavati majice, kape i trenerke s natpisom 'Rise and shine' koje su, pogađate, planule u manje od 24 sata. Sljedeći korak mlade milijarderke, odnosno vrlo vjerojatno njezine majke, 'mamadžerice' Kris Jenner, sive eminencije njezina medijskog i kozmetičkog carstva, jest ni manje ni više nego pravno zaštititi sintagmu 'rise and shine', pretvoriti u je u vlasništvo carstva Kylie Jenner. U angloameričkom svijetu ta je sintagma uvriježena poput domaće 'na noge lagane', koja je sličnoga značenja, pa je ideja da bi se takvo što moglo zaštititi, blago rečeno, apsurdna. No ne i u svijetu bogatih Kardashianki koje bi, kako su izjavili neki internetski korisnici, mogle pokušati zaštititi zrak koji ljudi udišu, pa tako i zaraditi na njemu.
Pomoć 'mamadžerice'
Zaštita 'rise and shine' trenutačno je u postupku, pa iako su pravnici za američke medije izjavili kako su mali izgledi da će zaista uspjeti to učiniti (i zabraniti drugima da se time koriste), mlada je Jenner zajedno s ostalim članovima obitelji uspjela zgrnuti golemo bogatstvo upravo zahvaljujući tom beskompromisnom stavu, povlačenjem naizgled sumanutih poteza i iskorištavanjem vlastite slave do krajnjih, za neke i neukusnih granica.
No, s obzirom na to koliko to narod 'puši', pardon, kupuje, treba li ih kriviti? Oni su svoje brendove izgradili zadovoljavajući voajerizam publike, odškrinuli su vrata svojih domova koji su iz sezone u sezonu serijala 'Keeping Up With Kardashians' bili sve luksuzniji, a one, članice klana, sve upeglanije, dotjeranije, u pratnji sve veće vojske šminkera, stilista, frizera i dadilja. Kako je i poznato, priča o uspjehu 'reality showa', pa tako i influencerstvu svake od šest kćeri mudre Kris Jenner, počela je kućnim pornouratkom sestre Kim.
Druge bi se majke nakon što im je pola Amerike vidjelo kćer u eksplicitnu videu s dečkom, reperom Rayom J-om zavukle u mišju rupu, Kris Jenner odabrala je drukčiju strategiju i prodala pravo na prikazivanje videa produkcijskoj kući Vivid. Kad je već procurio, računala je Jenner, obitelj će zaraditi od svakoga pogledanog videa. Nedugo nakon toga Kardashianke su potpisale ugovor s televizijom E! i počele producirati slavni 'reality' u kojem je publika mogla pratiti dramatične živote sestara, ali i jednu od medijski najpraćenijih transformacija, onu olimpijca i bivšeg supruga Brucea Jennera u ženu Caitlyn.
'Originalno' lansiranje
Najmlađa sestra u klanu, 21-jednogodišnja Kylie Jenner, također je na vrlo originalan način pokrenula svoj kozmetički biznis. Naime, borila se s nesigurnošću zbog svog izgleda, posebno je prezirala svoje tanke usne. Pratiteljima na Instagramu pokazivala je kako povećati usne upotrebom olovke i ruža, a onda ih je naposljetku povećala ubrizgavanjem injekcija. Isprva je negirala da je išta napravila s usnama i najavila lansiranje vlastitoga kozmetičkog brenda. Naravno, istina je izašla na vidjelo (povećanje nije imalo nikakve veze s 'makeupom'), ali to nije pokvarilo uspjeh njezina kozmetičkog brenda.
Naprotiv, u samo šezdeset sekundi od lansiranja linije ruževa i pripadajućih olovki (engl. lip kit) njezina se internetska stranica srušila i svi su proizvodi rasprodani. Kompanija je uspjela ostvariti neviđen tržišni uspjeh, a ove je godine, prema Forbesovoj procjeni, ostvarila vrijednost od milijardu dolara pretvorivši tako Kylie Jenner u najmlađu, kako oni kažu, 'self-made' milijarderku. Naravno, internet je nakon njezina proglašenja 'samoostvarenom' milijarderkom potpuno podivljao jer je većina korisnika smatrala da Kylie nije postala milijarderka zbog iznimne poslovne dosjetljivosti, nego zbog toga što je 'reality' zvijezda s golemom instagramskom sljedbom. Ipak, nitko joj ne može osporiti talent za reklamu i iskorištavanje svih marketinških blagodati društvenih platformi.
Sama svoja majstorica
Za razliku od većine ljepotnih brendova koji su na društvenim mrežama, Kylie ne treba ničiju pomoć u reklamiranju svojih proizvoda jer je ona jedna od najpraćenijih ljudi na planetu. Kao suverena influencerica Kylie je u svim reklamnim kampanjama svojih brendova, Kylie Cosmetics (dekorativa) i Kylie Skin (preparativa), s tim da povremeno angažira svoje sestre, a i majku, s kojima lansira specijalne linije. Osim što tako štedi goleme novčane svote, izbjegava rizik od prijevara i ima apsolutnu kontrolu nad objavljenim sadržajem. Ključan generator prometa cijele kompanije njezin je osobni profil na Instagramu koji ima 150 milijuna pratitelja; Kylie Cosmetics ima ih 22,3 milijuna. Iako je tu riječ o mnogo manje korisnika, brend mlade Jennerice među je popularnijima na globalnome kozmetičkom tržištu (usporedbe radi, planetarno poznati MAC Cosmetics ima 23 milijuna pratitelja).
Zapravio, Kylie na raspolaganju ima dva kanala, osobni i službeni, s tim da se prvime može koristiti za reklamiranje svojih proizvoda širokoj publici, pretvarati obožavatelje u kupce, a cilj službenoga jest postojeće kupce pretvoriti u lojalne. S obzirom na to da generacija Z sve više upotrebljava Instagram Story (Snapchat i Facebook opadaju među mlađom publikom), Kylie iskorištava svaku priliku da objavi videa u kojima se šminka, dotjeruje, predstavlja nijanse ruževa, sjenila za oči i slično.
Nije sve idealno
Unatoč sjajnom startu i činjenici da je u stanju utržiti i najveće gluposti (kao što je ova s početka priče), prodaja njezine kompanije bilježi malen, ali znakovit pad. Kako tvrde stručnjaci, njezin je najveći problem u tome što publiku ne uspijeva nagovoriti da njezine proizvode učestalo kupuje (najveći ih se postotak zadovolji jednim primjerkom). Izlaz bi mogao biti u prodaji brenda nekom od poznatih kozmetičkih kompanija (već se šuška da bi brend mogao kupiti Coty) ili pak u diverzifikaciji na neke druge segmente 'lifestylea' (moda, interijeri). S obzirom na to kako svijet i dalje reagira na sestre Kardashian/Jenner, mlada Kylie može biti mirna da neko vrijeme neće biti gladna. Jer, mrzili je ili voljeli, svaki vaš klik za nju je dolar više.