Do 2040. godine predviđa se da će prodaja električnih vozila predstavljati 58 posto prodaje novih automobila, u odnosu na trenutnih samo 2,7 posto.
No, potpuni prelazak s benzinskih i dizelskih automobila na električne neće biti jednostavan. Prateća infrastruktura za električna vozila u mnogim zemljama još nije na razini koja bi mogla opskrbljivati veliki broj električnih vozila i, ono najvažnije, domet električnih automobila je nešto na čemu se i dalje mora raditi.
Ova infografika pokazuje doseg potpuno električnih automobila na poznate tri rute, dvije u SAD-u i jednu u Europi. Za potrebe infografike podaci o procijenjenim rasponima i troškovima uzeti su iz američkog EPA-a, kao i s web mjesta proizvođača automobila.
Za mnoge potrošače najvažniji aspekt električnog vozila je koliko daleko mogu putovati s jednim punjenjem. Bilo da se radi o dugim putovanjima na posao ili izvan grada, vozila moraju dosegnuti minimalni prag da bi se u mnogim domaćinstvima smatrala praktičnim. Kao što pokazuje tablica u nastavku, Teslini dobro poznati modeli daleko su najbolja opcija za vozače dugog dometa.
U industriji u kojoj su inovacije i učinkovitost od vitalnog značaja očita je Teslina prednost. Od pristupačnog Modela 3 do luksuznijeg S, osam najboljih električnih vozila s najvećim dometom nose potpis Tesle.
Iako Tesla prednjači u ukupnom dometu i kapacitetu baterija, obračun cijene svakog vozila pokazuje da je isplativost daleko konkurentnija među drugim markama.
Podjelom maloprodajne cijene s maksimalnim dometom svakog vozila možemo dati jasniju sliku učinkovitosti. Vodeći je Chevrolet Bolt, koji je 2020. imao cijenu od 141,39 američkih dolara po milji.
Na drugom je mjestu Hyundai Kona electric s dosegom 144,15 dolara po milji, a slijedi ga Tesla Model 3. Top 10 zaokružuju Nissan LEAF i Tesla Model S.
U zemljama poput Norveške električna vozila su već među najprodavanijim automobilima na tržištu, dok se stopa usvajanja u Kini i SAD-u neprestano penje. Na to utječu i političke odluke, poput nedavne najave Kalifornije da će zabraniti prodaju benzinskih automobila do 2035. godine.