Hrvatska
StoryEditor

Akcija ‘Hrvatski proizvod za hrvatski turizam‘u Poreču

21. Travanj 2016.

[gallery columns="5" ids="220775,220776,220777,220778,220779,220780,220781,220782,220783,220784,220785,220786,220787,220788,220789,220790,220791"]

U Poreču se danas i sutra odvija akcija ‘Hrvatski proizvod za hrvatski turizam‘, koju je Hrvatska gospodarska komora po prvi put prošle godine iznjedrila iz akcije ‘Kupujmo hrvatsko‘. Dok je ‘Kupujmo hrvatsko‘ , koja se odvija već 19 godina, u prvom redu okrenuta prema građanstvu, akcija ‘Hrvatski proizvod za hrvatski turizam‘ za cilj ima spojiti domaće proizvođače s domaćim hotelskim lancima i restoranima.

- Cilj nam je povećati udio domaćeg proizvoda u hrvatskoj turističkoj ponudi, želimo povećati plasman kvalitetnih hrvatskih proizvoda u turizmu koji je prirodni nositelj hrvatskog identiteta. Lani je hrvatski turizam ostvario oko osam milijardi eura prihoda. Ukoliko bi uspjeli povećati udio hrvatske komponente za samo pet posto, to bi značilo da bi hrvatskim proizvođačima povećali godišnji promet za 400 milijuna eura. Znam da se ideja o povezivanju zelene i plave Hrvatske već prometnula u floskulu, no, ova je akcija jedan od modela koji može dovesti do toga da se ta floskula ostvari – istaknuo je Luka Burilović, predsjednik HGK, otvarajući manifestaciju.

Odaziv poduzetnika s obje strane je odličan. U porečkoj sportskoj dvorani  Žatika, gdje se akcija odvija, svoje je štandove, s prezentacijom ponude, postavilo stotinjak proizvođača, pretežito iz prehrambenog sektora, no, ima tu i proizvođača opreme za hotele, čak i bankara. S druge strane, tu su i predstavnici 35 najvećih hrvatskih hotelskih kuća. U dva dana održavanja akcije bit će održano mnoštvo B2B sastanaka, a već na početku održavanja manifestacije javno je potpisan i jedan poslovni ugovor. Potpisali su ga Denis Matijević,  predsjednik Uprave Agrofructusa, Dražen Kocijan, predsjednik Uprave Velproa, i Tomislav Popović, predsjednik Uprave Maistre.

Smisao je ugovora da Agrofructus, koji oko sebe okuplja nekoliko tisuća malih proizvođača voća i povrća, koristeći snažne distribucijske kanale Velproa, osigura sve svježe voće i povrće za Maistru.

Akciju ‘Hrvatski proizvod za hrvatski turizam‘ svojim su dolaskom u Poreč podržali ministri Anton Kliman i Darko Horvat,  a još je nekoliko ministarstava poslalo svoje predstavnike. Pokroviteljica skupa je predsjednica RH Kolinda Grabar – Kitarović, u čije je ime goste pozdravio njezin savjetnik Mladen Pavić.

U sklopu akcije ‘Hrvatski proizvod za hrvatski turizam‘ održan je i istoimeni okrugli stol na kojem su, uz ministre i domaćina Luku Burilovića, sudjelovali i hotelijeri i proizvođači. Među njima bio je i Ante Todorić, dopredsjednik koncerna Agrokor, prvenstveno u ulozi proizvođača, iako je Agrokor ušao i u hotelijerstvo.

- Hrvatski proizvod za hrvatski turizam je  inicijativa s kojom Agrokor  živi, liježe i ustaje. Agrokor proizvodi milijardu eura godišnje,  a u turizmu vidimo veliki potencijal gdje možemo konkurirati cijenom i kvalitetom – rekao je Todorić.

Održan je i okrugli stol pod nazivom ‘Domaći proizvod – ključ prepoznatljivosti turizma‘, čiji su sudionici postigli suglasnost da je besmisleno naređivati hotelskim lancima da kupuju hrvatske proizvode (usput, hotelijeri ionako tvrde da su dvije trećine svega što kupuju hrvatskog podrijetla te da se tu radi o trendu daljnjeg rasta) već da će hotelijeri sami tražiti hrvatske dobavljače ukoliko se destinacijskim menadžmentom postigne to da hrvatski proizvod postane konkurentska prednost hrvatskog turizma koju će gosti sami zahtijevati.

28. travanj 2024 11:12