Hrvatska
StoryEditor

Hajdaš-Dončić se ne zeza: Novac za gradnju Pelješkog mosta je osiguran!

17. Srpanj 2015.

Novac za gradnju Pelješkog mosta je osiguran i on će se graditi, rekao je u petak na konferenciji za novinare ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić

Ministar je dodao kako ne postoji nikakav sukob između hrvatske Vlade i Europske komisije.

- Ova Vlada ne bi nikad najavljivala nešto za što nema osigurana sredstva. Tako radimo od početka mandata, to nam nalaže zakon i s tim se ne "zezamo".

Podsjećamo, u četvrtak glasnogovornik Europske komisije Jakub Adamowicz rekao da EK nije vidio konačni izvještaj hrvatske studije (izvodljivosti) o Pelješkom mostu te da u ovoj fazi nema odluke u vezi s potencijalnim sufinanciranjem projekta iz fondova EU-a, jer hrvatske vlasti prvo moraju predati zahtjev. Dan ranije, premijer Milanović i Hajdaš Dončić objavili su da je studija izvodljivosti prometnog povezivanja razdvojenog područja Republike Hrvatske pokazala da je most najbolje rješenje i da će se graditi, uz sufinanciranje iz europskih fondova.

Hajdaš Dončić slaže se s Adamowiczem, objašnjavajući kako je procedura takva da Hrvatske ceste mogu raspisati natječaj za odabir izvođača gradnje i početi izgradnju Pelješkog mosta i prije nego što EK odobri sufinanciranje. Na isti se način, kaže ministar, realizira projekt izgradnje putničkog terminala Zračne luke Dubrovnik. Najavljuje da će, paralelno s raspisivanjem natječaja, u zadnjem kvartalu ove godine EK-u biti poslana aplikacija za sufinanciranje gradnje Pelješkog mosta.

Ministar je uvjeren da će EK odobriti sufinanciranje projekta, jer su u Operativnom programu konkurentnost i kohezija za razdoblje od 2014. do 2020. godine za projekte u cestogradnji osigurana sredstva u iznosu od 330 milijuna eura, te zbog toga što je, kako je rekao, Hrvatska odradila "domaću zadaću" i projekt pripremila prema pravilima EU-a.

Hrvatska će, kaže Hajdaš Dončić, tražiti maksimalni udjel sufinanciranja od 85 posto.

- Mi uvijek idemo s najvećim iznosom sufinanciranja, a tu su i sredstva iz posebnog Nacionalnog fonda za sufinanciranje projekata.

Smatra da će Vlada postići željeni udio sufinanciranja, jer je predloženo da se mostarina ne naplaćuje, pa nema komercijalnog interesa ni koncesioniranja. Dodaje kako "nitko ne bi ništa najavljivao da novac nije osiguran" te da bi gradnja u idealnim uvjetima mogla početi krajem ove i početkom iduće godine, a realno u proljeće 2016., i to zbog propisa o javnoj nabavi.

- Most se gradi, novac postoji, nema sukoba s EK-om, EK će primiti aplikaciju u zadnjem kvartalu ove godine, kad će Hrvatske ceste raspisati natječaj i od tog trenutka svi troškovi su prihvatljivi, zaključuje Hajdaš Dončić.

17. svibanj 2024 05:03