Izborna utrka je prva društvena igra političke tematike u Hrvatskoj. Namijenjena je političarima za edukaciju, a glasačima za rehabilitaciju, a možda i više obrnuto nego što to misli njen autor Predrag Boljkovac iz Karlovca.
Iako je izišla ovih dana, neposredno pred službeni početak kampanje za parlementarne izbore, Boljkovac kaže da je „Izborna utrka“ univerzalna i primjenjiva za sve izbore, premda je u periodu stvaranja on prvenstveno na pameti imao lokalne izbore.
- Bez obzira na to što je nastala na okvirima lokalnih izbora, „Izborna utrka“ objašnjava i pokazuje put političaru od njegova ulaska u stranku do svrgavanja šefa stranke i njegova imenovanja za šefa stranke i kandidiranja na lokalnim izborima. To hijerarhijsko napredovanje lijepo se tijekom igre može pratiti i doživljavati kroz aktivnosti kao što je kuhanje kava, lijepljenje plakata svoje stranke, trganje plakata političkih suparnika i sličnog, a osvajanjem bodova u igri igrač se penje na hijerahijskim razinama - objašnjava Boljkovac.
Izborna utrka nastala je na platformi opće poznatog i prihvaćenog Monopolyja, stazom se kreće uz nešto sreće koju donosi bacanje kocke, a najduhovitije su specijalne kartice koje se izvlače dolaskom na posebna polja u igri. Kartice iz kategorije „Teorija i praksa izbornog inženjeringa“ daju igraču, pomalo u alanfordovskom stilu, savjete političarima kojim se sredstvima trebaju služiti na svom ambicioznom putu preuzimanja lokalnog ogranka stranke. S druge hrpe kartica dijele se besplatni izborne slogane s kojima ne mogu promašiti i koji imaju svoje reference u dosadašnjoj praksi otkad je demokracije i višestranačja u suverenoj Hrvatskoj.
- Igra je nastala na ideji da se počnemo igrati s politikom, da se kroz igru educiramo, i da ne dozvolimo da se politika igra s nama. Dio te misije je i odvajanje ljudi od televizije, medija i interneta barem dok se zabavljaju tom igrom, da se tako opuste, ali i odmaknu od propagandne bujice kojoj su neprestano izloženi, a iza toga se krije nametanje određenih mišljenja i stavova. Mnogo ljudi i ne shvaćajući ulijeću u ralje tog općeprisutnog inženjeringa. Političke igre dijele se na ozbiljne i sarkastične, i u Americi su već dugo prisutne i popularne slične igre političke tematike, i u odnosu na ovu moju početnu, njihove su vrlo oštre i bespoštedne prema političarima - kaže Boljkovac.
Izdavač „Izborne utrke“ je Boljkovčeva tvrtka „Tvornica gluposti“, a u pripremi ima još političkih igara, čije će lansiranje ovisiti, kaže Boljkovac, i o tržišnom odzivu ove prve „Izborne utrke“, a nastup na manifestaciji „Kupujmo hrvatsko“ prvi je takav test.