Krajem listopada u Hrvatskoj je službeno započela sa radom usluga Uber, a samo prvog dana aplikaciju je “skinulo” čak 13.000 Zagrepčana. Zagrepčanima je ispočetka predstavljena usluga UberX, što ukratko znači da su Uberovi vozači licencirani taksisti što je posebno razjarilo Radio Taxi Zagreb. Zagrebački taksisti, poslovično neskloni bilo kakvim novotarijama i konkunrenciji, odmah su zaključili kako je riječ o nelegalnom biznisu, te su Uber prijavili svim mogućim inspekcijama i traže da im se zabrani rad.
U novom Fight clubu će stoga snage odmjeriti Jozo Kovačević, predsjednik Udruženja Radio Taxi Zagreb, koji smatra kako Uberu treba zabraniti rad jer nema licencu za prijevoz putnika te da je na tržište ušao nelegalno, te Saša Cvetojević, poduzetnik i investitor i nulti putnik Ubera u Zagrebu.
Kovačević ističe kako ga posebno smeta činjenica da su vozači Ubera ustvari licencirani taksisti, koji malo voze taksi putnike, malo Uber putnike, što mu je problematično na više razina. Ni u dućanu za jedan proizvod nisu istaknute dvije cijene, tako ni taksist ne može imati dvije različite cijene za “normalne” i Uber vožnje. Osim toga, tvrdi Kovačević, svi ti vrbovani taksisti ljudi su vrlo sumnjivog morala te poziva sve koji se voze s njima preko aplikacije Uber na pojačan oprez. I sam je, kaže, isprobao Uber vožnju i ne može pojmiti da mu nije ispostavljen račun za uslugu što je također prijavio dežurnim institucijama.
Cvetojević je pak drži kako bi Uber mogao bi biti konkurencija Radio Taxiju, ali zbog zastarjele i neadekvatne regulacije nije. UberX, kakav je pokrenut u Hrvatskoj je u stvari prilika da taksisti rade više i zarade više, jer umjesto stajanja na stajalištima, imaju dodatni izvor prihoda. Uber samo omogućava povezivanje taksista i putnika, na novi, brži i daleko efikasniji način, smatra Cvetojević. Nema promjene valute, na kojoj su taksisti u mnogim zemljama često znali pošteno oderati, nema igranja s taksimetrom, nema vožnje okolnim rutama, zaključuje Cvetojević.
Je li po vašem mišljenju dolazak Ubera ulazak konkurencije na taksi tržište? Svoje glasove našim fighterima i komentare možete dati OVDJE.