Hrvatska
StoryEditor

Kinezi Rijeci kradu kontejnere

28. Prosinac 2014.

Prošlog tjedna najprije je održan kineski summit u Beogradu, koji je Milanović eskivirao zbog Šešeljevih provokacija. Onda je istekao rok natječaja za koncesionara na novom kontejnerskom terminalu riječke luke, ali za Zagrebačku obalu nije došla ni jedna ponuda; pa ni kineska.

Možda ta dva događaja nisu u izravnoj uzročno-posljedičnoj vezi, ali upravo su kineski investitori bili često spominjani u raznim kombinacijama kao ulagači u riječku luku i nizinsku prugu, kojom bi svoju robu približili srednjoeuropskom tržištu. A baš su se u Beogradu odlučili za drugu varijantu. Kineski premijer Li Keqiang potpisao je sa srbijanskim i mađarskim kolegom ugovor za gradnju pruge Beograd – Budimpešta. Za tih 350 kilometara trebat će za dvije godine samo dva i pol umjesto dosadašnjih osam sati.

Doduše, neće kineski brodovi pristajati u Beogradu na Dunavu. Dio je to masterplana Pirej – Budimpešta (preko Makedonije i Srbije). Kinezi već upravljaju pirejskom lukom, koju namjeravaju pretvoriti u najveću na Sredozemlju. I tako, dok hrvatske vlade ne znaju što bi s Kinezima, Rijeka dobiva još jednog opasnog konkurenta, odnosno, prema Novom listu, ‘prugu koja nam krade kontejnere’.

15. svibanj 2024 05:59