Hrvatska
StoryEditor

Kupci u Hrvatskoj online najviše kupuju odjeću i elektroniku

10. Listopad 2013.
Piše:
lider.media

Udio hrvatskih ispitanika koji kupuju putem interneta već je nekoliko godina na istoj razini, pokazalo je istraživanje MasterIndex, koje kartičarska kuća MasterCard provodi dva puta godišnje u Hrvatskoj.

Najpopularnije kategorije su odjeća i elektronički proizvodi, a najviše volimo plaćati karticama (kreditnim i s odgodom plaćanja) te PayPalom, koji koriste oni do 29 godina starosti. Raste zanimanje za mogućnost korištenja debitnih kartica u tu svrhu, istaknula je Aleksandra Babić, direktorica marketinga za srednju i istočnu Europu MasterCarda Europe tijekom okruglog stola magazina banka o e-trgovini: Postrecesijski boom, koji je danas održan u Novinarskom domu u Zagrebu.

Prema podacima iz istog istraživanja, strane trgovine još uvijek su popularnije od domaćih, a stranice za grupnu kupovinu privlače veliki broj korisnika. Većina ispitanika (63 posto) namjerava češće kupovati online po ulasku u Europsku uniju, zbog uklanjanja carina i mogućnosti dostave u Hrvatsku.

Često se online kupuje medijske sadržaje (knjige, filmove i glazbu), ulaznice za kino, kazalište i koncerte, različit softver (uključujući i igre), kozmetiku i parfeme, avionske karte, igračke i drugu opremu za djecu, frizerske i slične usluge te turističke aranžmane.

Od online kupnje najviše odbija to što se još uvijek ne smatra dovoljno sigurnom, ali i to da hrvatski potrošači vole vidjeti i isprobati ono što kupuju Privlače ih bolje cijene i popusti, besplatna i brza dostava, ali visoko su rangirani i širok izbor proizvoda te jednostavan proces naručivanja, zaključila je Babić.

Trećina Hrvata nikad nije koristila internet, upozorio je Jan Sulik, voditelj službe razvoja e-poslovanja Ministarstva gospodarstva. Najavio je kako će uvođenje i izdavanje certifikata trgovinama online biti jedan od koraka koje će to Ministarstvo poduzeti kako bi potaklo domaću e-trgovinu.

Uz to, pojačat će edukaciju, postojeću brošuru pretvoriti u priručnik koji će biti online te inicirati niz prijedloga izmjena zakona i pravilnika kako bi se uklonile ili smanjile prepreke.

Mirela Kenfelj, direktorica Kartičnog poslovanja RBA, rekla je kako je udio online kupnje u ukupnoj trgovini devet posto. Korisnici servisa RBA najviše kupuju hotelske i općenito turističke aranžmane, softver, knjige i kozmetiku. Ta banka trenutno opslužuje 400 web trgovaca.

Marko Jukić, izvršni direktor divizije Ekspres Hrvatske pošte, iznio je podatak kako se više od četvrtine domaćih poduzeća bavi prekograničnom prodajom. Među njima je 23 posto malih, 33 srednjih i 41 velikih.

Prije pet godina e-trgovina je činila 15 posto ukupnog paketnog tržišta EU. Lani je taj udio bio između 20 i 40 posto. Cilj je da do 2015. godine. svaki drugi Europljanin kupuje online te da svaki peti to čini preko granice.

Prema Jukiću, najveće zapreke za razvoj prekogranične kupovine online vezane su uz jezične, kulturne i tehničke probleme, prekograničnu logistiku i naplatu, administrativne i regulatorne prepreke, kao i pitanje promocije i reklame.

Iznio je podatke iz istraživanja Copenhagen Economicsa, prema kojima je i kupcima i e-trgovcima u EU najvažnije da dostava bude obavljena na kućnu adresu, u roku od dva do četiri dana te da je u dogovorenom roku.

17. svibanj 2024 05:46