- Do sada smo bili fokusirani na ulaganja u objekte, za daljnji iskorak potrebna su ulaganja u doživljaj i destinaciju – izjavio je Tomislav Popović, predsjednik rovinjske hotelske tvrtke Maistra, povodom službenog otvorenja nove plaže i šetnice u luksuznoj zoni Rovinja, u koje je uloženo 25 milijuna kuna.
Plažu ispred hotela Monte Mulini i Lone projektirao je arhitektonski studio 3 LHD (autori splitske rive). Maistra, koja posluje u sastavu Adris grupe, u prošloj je godini investirala 219 milijuna kuna, najviše u rekonstrukciju turističkog naselja Amarin, a u zadnjih osam godina više od 2,2 milijarde kuna, što ju čini jednim od najvećih investitora u regiji.
Glavnina investicija usmjerena je u razvoj novih i podizanje kvalitete postojećih proizvoda, te je već 50 posto ukupnih smještajnih kapaciteta Maistre podignuto na razinu 4 i 5 zvjezdica. Ukupna ulaganja u 2014. iznosit će 136 milijuna kuna, većinom u rekonstrukciju manjeg hotela Adriatic u središtu Rovinja koji bi trebao postati butik hotel, a radovi su najavljeni za jesen. Idući na redu je hotel Park, smješten također u luksuznoj zoni i prema najavama Popovića, objekt bi po kvaliteti trebao nadmašiti i Lone i Monte Mulini. Pri tom će se stari objekt u potpunosti srušiti i izgraditi novi, koji će sadržavati 200-tinjak soba. Popović je najavio i značajnija ulaganja u kampove na koje tvrtka do sada nije bila orijentirana zbog ulaganja u luksuzni koncept. Tako bi, primjerice, Veštar trebao postati jedan od najboljih kampova u Hrvatskoj.
Maistra je prošlu godinu završila sa 710 milijuna prihoda, što je porast od osam posto u odnosu na 2012, a dobit je iznosila 75 milijuna kuna. Turista je Maistrinim kapacitetima bilo tri posto radi manje, većinom radi manjeg volumena u kampovima.
- Unatoč svim poteškoćama koje smo imali radi urušavanja ruskog tržišta, uspjeli smo rasti u prihodu kroz podiznje razine prosječnih cijena u naseljima i kampovima te kroz povećanje volumena prodaje u luksuznom segmentu hotelskog portfelja. Na pozitivne rezultate utjecala je i Vladina mjera smanjenja PDV-a koja nam je omogućila 12 milijuna kuna veće prihode. Međutim ta mjera je povućena, tako da zbog ponovnog dizanja PDV-a sa 10 na 13 posto ove godine negativan utjecaj na prihode u iznosu od 19 milijuna kuna – izjavio je Popović, dodajući da će ukupni nameti u 2014. biti povećani za 25 milijuna kuna, osim zbog PDV-a i zbog većih troškova za komunalnu naknadu, vodu i zdravstvene doprinose. No, prema projekcijama i planovima Maistra bi ovu godinu trebala završiti s povećanim prihodima za pet do šest posto. Popović je zabrinut za daljnje posljedice pada broja Ruskih turista i smatra da je Hrvatska u riziku da potpuno izgubi Ruse.
- Dugo smo radili na osvajanju ruskog tržišta, njihov udjel se u devet godina približio udjelu britanskih turista koji čine devet posto ukupnog volumena. Zbog viznog režima lani se njihov broj smanjio za 44 posto, tržište je kolabriralo, a dodatni udar očekujemo ove godine – zaključio je Popović, naglasivši da je Maistra nedostatak Rusa uspjela nadoknaditi volumenom, ali ne i financijski. U 2014. godini Maistra nastavlja politiku relativno visokih cijena, koja je utemeljena na podizanju kvalitete usluga, te zadržavanje i daljnje povećanje udjela direktne prodaje.