2014. godina je za McDonald‘s bila jako neuspješna. Prihod im je pao za 15 posto (na 4,7 milijardi dolara), kampanje usmjerene na zdraviju prehranu odgrizle su svoj dio kolača, a radnici su se pobunili s ciljem podizanja minimalne plaće.
Zarada tvrtke u prvom kvartalu pala je za 400 milijuna dolara – s 1,2 milijarde dolara prošle godine na 811 milijuna dolara ove godine. Globalna prodaja pala je za 2,3 posto, a u travnju se očekuje nastavak tog trenda.
McDonald‘s je u ponedjeljak otkrio plan spašavanja prodaje. Ključni dio plana jest model refranšiziranja, čiji je cilj prodaja restorana u njihovom vlasništvu franšizerima. 81 posto McDonald‘sovih restorana diljem svijeta je trenutno u tom statusu, a kompanija planira tu brojku do 2018. godine podići na 90 posto, što znači da će McDonald’s u naredne tri godine franšizirati dodatnih 3500 restorana.
- Mogućnosti franšize su nevjerojatno oslobađajuće za McDonald‘s kao sustav. Smatram da je taj potez ključan za naš poslovni model. – izjavio je izvršni direktor kompanije, Steve Easterbrook.
Plan bi McDonald‘su trebao uštedjeti 300 milijuna dolara. Easterbrook je poručio kako će nova struktura zahtijevati manje ljudi, ‘a tržišta će biti bolje organizirana oko pokretača rasta, svojih potreba i doprinosa u našim prihodima‘. Neće, kao neke tvrtke, imati stopostotno franšiziranu strukturu, već će, kako navode, tražiti ‘optimalni miks‘.
Ovaj potez nastavak je inicijative iz svibnja 2014. godine, kada je McDonald‘s najavio kako će franšizirati 1500 restorana do 2016. godine. Stoga se da zaključiti kako 2018. neće biti kraj takvih nastojanja, što je potvrdio i Easterbrook.
Refranšiziranje je u posljednje vrijeme dosta rašireno među lancima prehrane jer omogućava brz dotok novca. Burger King je tako početkom 2014. dovršio plan refranšiziranja, što je rezultiralo 99 postotnim rastom neto prihoda. Prehrambeni lanci Wendy‘s i Jamba Juice su također pribjegli tom rješenju, za razliku od Chipotlea i Starbucksa koji odbijaju takav poslovni model.