Platforma omogućava rješavanje sporova vezanih uz kupnju kako u tuzemstvu tako i u inozemstvu, i to bez potrebe za dugotrajnim i skupim sudskim postupkom.
Tijela za alternativno rješavanje sporova u EU mogu od ovog tjedna koristiti novu platformu Europske komisije za rješavanje sporova putem interneta, priopćeno je iz Bruxellesa.
Platforma će potrošačima i trgovcima omogućiti rješavanje sporova vezanih uz internetsku kupnju jednim klikom miša. Omogućit će rješavanje sporova vezanih uz kupnju kako u tuzemstvu tako i u inozemstvu, i to bez potrebe za dugotrajnim i skupim sudskim postupkom.
- Većina se potrošača koji imaju problema pri kupnji putem interneta ne žali jer smatra da je postupak predug i da se spor neće riješiti. Platforma za internetsko rješavanje sporova inovativni je alat kojim potrošači i trgovci štede vrijeme i novac. Na taj će se način povećati povjerenje potrošača pri kupnji na internetu te poduprijeti poduzeća koja se bave prekograničnom prodajom, što će doprinijeti jedinstvenom europskom digitalnom tržištu, kazala je povjerenica za pravosuđe, zaštitu potrošača i ravnopravnost spolova Vera Jourova.
Platforma je prilagođena korisnicima i može joj se pristupiti sa svih vrsta uređaja. Potrošači mogu popuniti obrazac za pritužbe u tri jednostavna koraka, a jezik za to nije prepreka jer je platforma višejezična.
Pristup alternativnom rješavanju sporova zajamčen je za sve kupljene proizvode ili usluge, bez obzira na to jesu li kupljeni putem interneta i ima li trgovac poslovni nastan u državi članici potrošača ili nekoj drugoj.
Danas je s platformom za internetsko rješavanje sporova povezano oko 117 tijela za alternativno rješavanje sporova iz 17 država članica. Komisija surađuje s državama članicama kako bi se što prije postigla potpuna pokrivenost svih država članica i sektora.
Alternativno rješavanje sporova brz je i jeftin način rješavanja sporova. U prosjeku je za rješavanje predmeta potrebno najviše 90 dana. Iskustvo europskih potrošača koji su se odlučili na alternativno rješavanje sporova uglavnom je pozitivno: 70 posto ih je zadovoljno obradom svoje pritužbe u sklopu tog postupka.
To je još jedan način da potrošači riješe svoje sporove i neće zamijeniti mogućnost pokretanja postupka pred sudom. No to je obično skuplje i dugotrajnije (samo 45 posto potrošača zadovoljno je obradom svoje pritužbe na sudu). Trgovci će također imati koristi od nove platforme jer će moći izbjeći visoke sudske troškove i lakše će održavati dobre odnose s potrošačima, ističe Komisija.
Na kraju, valja napomenuti kako na stranci stoji upozorenje: Tijela za rješavanje sporova trenutačno nisu dostupna na ovoj stranici za neke sektore i sljedeće zemlje: Hrvatska, Litva, Luksemburg, Malta, Njemačka, Poljska, Rumunjska, Slovenija, Španjolska. Kao potrošač možda nećete moći riješiti svoj spor na ovoj stranici s trgovcima u navedenim zemljama.