Svijet
StoryEditor

Osnivač Amazona J. Bezos kupuje Washington Post za 250 milijuna dolara

06. Kolovoz 2013.
Piše:
Branimir Kovač

Jeff Bezos, osnivač najpoznatije internetske trgovine Amazon, dogovorio je kupovinu Washington Posta, jednog od najpoznatijih američkih dnevnih listova za 250 milijuna dolara.

Kupovina, koja je među analitičarima odjeknula kao poprilično iznenađenje, trebala bi biti obavljena do kraja godine, a posebna je zanimljivost da je Bezos kupovinu obavio kao privatna osoba, a ne putem Amazona.

Washington Post jedan je od najpoznatijih američkih dnevnih listova sa tradicijom razotkrivanja brojnih afera poput Watergatea. Očekuje se kako bi Bezos kao jedan od pionira digitalnog poslovanja mogao unijeti razne novosti u način rada ovog dnevnog lista, koji kao i mnogi drugi u novinarskoj branši trpi posljedice aktualne krize u industriji tiskanih medija. List je tako u zadnje dvije godine bilježio milijunske gubitke, koji su u prošloj godini iznosili čak 53,7 miljuna dolara

Bezos je, naime, poznat po nizu inovacija i isprobavanja efikasnih rješenja, pa se procjenjuje kako je upravo to potrebno 136 godina staroj kompaniji kako bi inovirala svoje poslovanje, ali i način na koji dolazi do svojih čitatelja.

Neki već procjenjuju kako bi rješenja koja će Bezos primijeniti u Washington Postu mogla stubokom utjecati na cijelo tržište dnevnih novina koje poslijednjih nekoliko godina traži izlaz iz dosadašnjeg poslovnog modela zasnovnog još uvijek većinom na tisku. I sam Bezos izjavio je kako nema sigurnog puta do rješenja koje neće biti jednostavno, te kako će biti potrebe za promjenama, no sve u cilju razumijevanja potreba čitatelja.

Inače, Bezosu ovo nije prvi ulazak u medije, budući da je u travnju ove godine već investirao u poznati poslovni medij Business Insider, što očito pokazuje kako ima dugoročne planove vezane uz medijsku industriju. I sama težina investicije pokazuje kako je ovo najveći Bezosov poslovni potez u zadnjih 13 godina, pa će od ovog trenutka sve oči biti uprte u Bezosa i način na koji misli tiskane medije ne samo prilagoditi novim tehnološkim okolnostima, nego na tome uspostaviti i održivi poslovni model.

22. studeni 2024 19:52