Aktualno
StoryEditor

Nova generacija Octavije doživjela samo blagi redizajn

27. Studeni 2016.

Škoda Octavia bila je prvi potpuno novi model napravljen pod vodstvom Volkswagena i svakako je upravo ona trasirala put današnjem uspjehu češke marke. Posljednja generacija Octavije predstavljena je 2013., gotovo zajedno s Volkswagenovim Golfom. S obzirom na to da je nedavno obnovljen Golf, tako je ista procedura uslijedila i za Octaviju. Svakako najveća promjena odnosi se na prednju masku, gdje sada češki model ima dva odvojena fara. Nema nikakve sumnje da Octavia zbog dva pravokutna svjetla na svakom faru na prvu pomalo podsjeća na staru Mercedesovu E klasu W212, koja se pojavila na tržištu 2009. Zanimljivo, kad je Meredes ‘pomlađen‘ 2013., izostavio je upravo ta dvostruka svjetla na svojoj E klasi, koja su, eto, reinkarnirana kod nove Škode Octavije.

Svakako najveća promjena odnosi se na prednju masku, gdje sada češki model ima dva odvojena fara. U unutrašnjosti nema većih izmjena, Octavia je i dalje apsolutna rekorderka u obujmu prtljažnika.

Novi motor

Što se tiče unutarnjeg prostora, nekih većih izmjena nema, Octavia je i dalje apsolutni rekorder kada je u pitanju obujam prtljažnika, a od kada je na novoj platformi MQB (2013. godine) i mjesta na stražnjoj klupi ima dovoljno. Radi komfora i sigurnosti dodani su neki elementi poput upozorenja za mrtvi kut. Također, što je već u trendu, Octavia ima veći centralni ekran osjetljiv na dodir. Česi napominju da je taj ekran sada znatno lakši za uporabu od prethodnika. Što se tiče motorizacije, najveća promjena je kao i kod Golfa uvođenje novoga trocilindričnog motora koji razvija 116 konja. Koliko je efikasan, govori podatak da do stotke ubrzava za okruglo 10 sekundi i razvija najveću brzinu od 202 km/h. Inače, ponuda motora i dalje počinje s 1,2-litrenim od 86 konja, ali on će uskoro dobiti zamjenu u obliku slabijeg trocilindraša. Za naše kupce najzanimljivija je svakako dizelska izvedba 1,6 TDI  koja nudi dobar omjer performansi i iznimno niske potrošnje.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=TghK5SW8Jhs[/embed] Pogon na biranje

Možda neki kupci i ne znaju, ali kod Octavije postoji mogućnost odabira pogona na sva četiri kotaca. Doduše, pravo odabira prednjeg ili 4 x 4 pogona imaju samo kupci benzinskog motora 1,8 TFSI i dizelskog 2,0 TDI. S blagim redizajnom Octavia će i dalje biti u vrhu potražnje novih automobila u Hrvatskoj jer osim fizičkih kupaca upravo to vozilo odabiru mnoge tvrtke, pa i javna poduzeća kao idealno poslovno vozilo. Redizajnirana Octavia na tržište dolazi početkom iduće godine.

26. travanj 2024 18:17