Poslovna scena
StoryEditor

Interesno udruživanje - Vrijeme novog lobiranja u novoj vladi

27. Siječanj 2016.
Piše:
Jasmina Trstenjak

Prehrambena i drvna industrije vjerojatno ne bi bile proglašene pokretačima u Industrijskoj strategiji da za to mjesecima nisu lobirali mnogi − od HUP-a do Hrvatskoga drvnoga klastera – i privukli pozornost donositelja odluka, industrije i interesnih skupina.

O-a ne bi bila smanjena s 25 na pet posto da farmaceutske tvrtke na tome nisu radile čak nekoliko godina. Ali u sinergiji, zajedno – udružene kao jedan glas industrije! Snagu crpe iz svojih članstava u raznim strukovnim i interesnim udruženjima. Jer, zajedno su jače i mogu snažnije i pravodobnije utjecati na donositelje odluka te promijeniti uvjete poslovanja. − Pozitivan aspekt udruživanja radi lobiranja jest organizirano djelovanje koje se prepoznaje i onda je i politici lakše analizirate dobre i loše strane nekog projekta, zakona ili investicije. Interesna udruženja, udruge ili druga vrsta udruživanja u svrhu utjecanja na odluke vlade ili, još šire, tijela javne vlasti, moraju bit podešena prema ljudima koji odlučuju. Nekad i male inicijative mogu biti jako glasne i uspješne ako su dobro organizirane. Udruživanje se može povezati i sa stvaranjem šire koalicije interesa koja onda ima veću političku težinu u razgovorima s donosiocima odluka – prednosti su udruživanja koje iznosi Natko Vlahović, predsjednik Hrvatskog društva lobista i akreditirani lobist pri EP-u.

Cijeli tekst možete pročitati u novom broju Lidera.

29. travanj 2024 09:23