Samo 42 posto hrvatskih tvrtki objavljuje svoje godišnje izvještaje na «mreži nad mrežama» pokazuje najnovije istraživanje Zagrebačke škole ekonomije i menadžmenta
Više od polovice hrvatskih tvrtki u 2005. godini i dalje na svojim internetskim stranicama ne pruža informacije o financijskom poslovanju, vlasničkoj strukturi i nadzornim odborima potrebne potencijalnim investitorima, pokazalo je drugo istraživanje Zagrebačke škole ekonomije i menadžmenta provedeno među 48 dioničkih društava, velikih banki i javnih ustanova koje ujedno čine 66 posto ukupnog prometa na hrvatskim burzama.
Prema istraživanju iz prosinca 2005. godine, samo 42 posto kompanija iz uzorka imaju godišnje izvještaje postavljene na Internet, dok njih 23 posto na svojim web stranicama izvještavaju o svojoj socijalnoj politici dok izvještavanje o odnosu prema okolišu i podatke o korporativnom upravljanju javno prezentira tek 15 posto tvrtki.
Takvi rezultati prema voditeljici projekta i profesorici korporativnog upravljanja, Leslie Mathews Šulenta ipak pokazuju poboljšanje u izvještavanju u odnosu na 2004. što znači i bolju klimu za investitore dok u odnosu na zemlje članice Europske unije i dalje zaostaju.
- U Hrvatskoj sve više firmi na tržištu kapitala ulazi s prvom emisijom dionica ili obveznica što pokazuje da se ulagačka klima ipak bitno popravlja, a istraživanje može pomoći takvim tvrtkama da vide što žele vidjeti potencijalni investitori - rekla je Šulenta.
Najveći broj bodova na području online izvještavanja prema istraživanju dobilo je deset kompanija: Pliva, Podravka, Ericsson Nikola Tesla, Privredna banka, Adris grupa, HVB Splitska banka, Zagrebačka banka, Končar Elektroindusrtija, Istraturist Umag i T - Hrvatski Telekom.
Za izvještavanje o korporativnoj društvenoj odgovornosti izabrano je samo pet vodećih tvrtki među kojima su INA, HEP, Ericsson Nikola Tesla, Pliva i T - Hrvatski Telekom. (M.Č.)