Volkswagen

Prvo gašenje tvornice u Njemačkoj prodaje se kao inovacija za budućnost

Prvo gašenje pogona na domaćem terenu odgovor je na sve slabiju potražnju, snažniju konkurenciju i promjene u globalnim vrijednosnim lancima

Volkswagen gasi proizvodnju u poznatoj Staklenoj tvornici u Dresdenu, jednom od svojih simbolički najvažnijih pogona u Njemačkoj. Prvi put u 88-godišnjoj povijesti kompanije s proizvodnjom prestaje pogon u samom srcu Europe, u zemlji u kojoj je taj brend i nastao. Prije se ugasio jedino pogon u američkom Westmorelandu, i to još 1988., zbog čega se ova informacija još teže probavlja.

Staklena tvornica, tj. Gläserne Manufaktur, odnosno pogon u koji se moglo zaviriti, bila je svojevrsni izlog za najprestižnije Volkswagenove modele, a zatim i za električnu mobilnost. U njoj se najprije proizvodio luksuzni Phaeton, a posljednjih godina završno se montirao električni model ID.3. Premda se u Dresdenu nikad nije proizvodio veliki volumen automobila, ta odluka znači, kako navode neki mediji, širu Volkswagenovu ​strukturnu prilagodbu na slabiju potražnju u Europi, rastuću konkurenciju i promjene u globalnim vrijednosnim lancima.

Više od atrakcije

Tvornica u staklu bila je turistička atrakcija, dio identiteta grada i primjer prilagodbe industrije na moderne izazove. O, kako to danas ponosno zvuči… Volkswagen sada pokušava sve kako bi javnost, posebice sindikate, uvjerio da je to samo prilagodba 2.0, da se ne gasi proizvodnja, nego da se lokacija samo prenamjenjuje. No uvjeriti Nijemce da je 'prilagodba' gašenje serijske proizvodnje i dvjestotinjak radnih mjesta, u prvoj rundi, a poslije i tridesetak tisuća, nije tako jednostavno i pokazuje koliko su se postavke u autoindustriji promijenile.

BESPLATNO nastavite čitati ovaj članak
Registrirajte se bez troškova i otvorite vrata Liderova sadržaja. Prvih 5 zaključanih članaka vam poklanjamo svaki mjesec.
Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju