U dinamičnom svijetu tehnoloških inovacija Samsung zauzima istaknuto mjesto kao sinonim za izvanrednu kvalitetu, predanost inovacijama i održivost. Poslovna filozofija tvrtke vođena je kombinacijom talenta i tehnologije, a oblikuje svakodnevnicu diljem svijeta, pružajući pozitivne promjene i unaprjeđujući kvalitetu života milijunima ljudi.
Empatija je ključni element koji oblikuje korporativnu kulturu tvrtke Samsung i samim time potiče inovacije u poslovanju. Na temelju saznanja da liderstvo nije definirano isključivo pozicijom u hijerarhiji, već svojstvenim načinom života, tvrtka je implementirala proaktivne programe samopomoći za svoje zaposlenike. Nagrađivanjem, suosjećanjem i svjesnosti Samsung potiče unutarnju refleksiju i jača emocionalnu inteligenciju svojih timova.
Prema drugima i prema sebi
Ta strategija nije samo etički izbor, već je temelj poslovnog uspjeha, potičući međusobno razumijevanje, što rezultira povećanom efikasnošću, stvaralačkim rješenjima i dugotrajnim odnosima sa zaposlenicima. Upravo takav pristup potvrđuje i Tihana Mikuš, direktorica Samsung Electronics Air Conditioninga Europe za regiju Adriatic.
– Liderstvo nema nikakve veze s pozicijom ili senioritetom u hijerarhiji tvrtke. Liderstvo je način života, stajalište. Teško je biti empatičan kada se sami osjećate izazvano, pogrešno shvaćeno ili nemate razumijevanje u svojoj okolini. Ako niste svjesni vlastita unutarnjeg emocionalnog i mentalnog stanja, kako možete znati je li ono što doživljavate od drugih ljudi percepcija sebe u njima? Prvi korak da biste mogli biti empatični prema drugima jest biti empatičan prema sebi. Sve kreće od nas samih – objašnjava Mikuš.
Pokretač rasta i inovacija
Rezultati istraživanja provedenog među više od 1000 zaposlenika u SAD-u potvrđuju da empatija ima velik utjecaj na ključne pokazatelje poslovanja. Zaposlenici osjećaju da međusobna empatija između lidera i radne zajednice dovodi do povećane efikasnosti, kreativnosti, zadovoljstva poslom te razmjene inovativnih ideja. Samsung, iako nije direktno provodio istraživanje, uspješno se koristi tim spoznajama kao smjernicama u oblikovanju svoje korporativne kulture pa ne samo da primjenjuje empatiju kao ključnu poslovnu strategiju, već je integrira kao osnovni princip vođenja, potičući time autentičnost, povjerenje i dugoročan uspjeh.
Vizija za bolju budućnost
Snažnim naglasakom na empatiji Samsung ne samo da transformira svoj poslovni pristup, već postavlja visoke standarde u tehnološkoj industriji. Vizija tvrtke za bolju budućnost temelji se na vrijednostima inovacija, društvene odgovornosti te strateškom ulaganju u obrazovanje. Isto tako, poticanje raznolikosti, podrška ravnopravnoj zastupljenosti žena i inkluzivna kultura ne samo da čine srž tvrtkine poslovne strategije, već oblikuju tehnološke inovacije s pozitivnim utjecajem na živote korisnika. U svakom koraku Samsung odražava autentičnu empatiju prema svojim zaposlenicima i zajednici, čineći korak prema boljoj i kvalitetnijoj budućnosti.