Na Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu u Zagrebu održano je 7. nacionalno natjecanje studentskih timova preddiplomskih i/ili diplomskih studija Sveučilišta u Republici Hrvatskoj u kreiranju ekoinovativnih prehrambenih proizvoda – 'Ecotrophelia Hrvatska 2021.'. Cilj tog natjecanja je poticanje studentske kreativnosti, inovativnosti, interdisciplinarnosti te promocija prehrambenih proizvoda na europskom tržištu, a kao najinovativniji pokazao se tim Not Your Ordinary Cookie u kojem su bili Dora Šenjug, Virna Klara Tus, Fran Duspara, Dora Vlahović i Hrvoje Magaš.
Sve s domaćih farmi
Pobjednički je tim osmislio zdravi kolačić imena Zdravko, kojim je pokazao kako se i od agrootpada mogu napraviti odlični i zdravi prehrambeni proizvodi. – Od krumpirove se kore inače ništa ne radi, ona se baca, a mi smo pokazali da se i od onoga što mnogi smatraju otpadom može napraviti inovativan i zdrav proizvod, kakva nema na našem, a ni na europskom tržištu – napominje Virna Klara Tus. Dora Vlahović dodaje da im je tijekom provedbe projekta najvažniji bio ekološki aspekt, koji su u konačnici i ostvarili s obzirom na to da na to da osnovu kolačića, tj. brašno, dobivaju od otpada koji se tako vraća u upotrebu kao kolačić Zdravko.
Osim kore krumpira, koja je iznimno bogata vlaknima, u kolačiću su još rogač, suhe smokve i sjemenke konoplje, s tim da svi ti proizvodi stižu s domaćih certificiranih OPG-ova kako bi se na taj način potaknula i domaća proizvodnja.
A onda na tržište
– Želja nam je bila napraviti proizvod koji će potencijalnim kupcima ponuditi nešto novo i koji će u potpunosti biti napravljen od domaćih namirnica. Također, željeli smo pokazati da su mladi ljudi sposobni napraviti nešto inovativno i kvalitetno te i na taj način potaknuti novi val promjena u Hrvatskoj. Dosta nam je inercije – naglašava Fran Duspara.
Nakon pobjede na nacionalnom natjecanju, taj kreativni tim s nestrpljenjem očekuje i globalno natjecanje, koje će se održati u Kölnu 10. i 11. listopada u sklopu međunarodnog sajma prehrambene industrije 'Anuga'.
– Nakon globalnog natjecanja cilj nam je usavršiti naš kolačić. Ne toliko samu formulaciju koliko njegovu održivost, što znači da mu želimo produljiti vijek trajanja. Zdravko je i veganski proizvod bez šećera i konzervansa i tržište za njega postoji, stoga se nadamo da bi se u budućnosti mogao naći i na policama trgovina – zaključuje Dora Šenjug.