Lider trend
StoryEditor

Hoće li redizajn biti dovoljan Audiju A5 za borbu s konkurencijom?

19. Lipanj 2016.

Audi je model A5 predstavio još davne 2007. i potpisuje ga slavni Walter de Silva, poznat po dizajnu Alfe 156. Uz samo blagi redizajn 2011. coupe je, eto, izdržao na tržištu punih devet godina i, što je najbolje, još izgleda svježe. Možda je upravo i to razlog što je zapravo potpuno novi model samo evolucija dosadašnje verzije. Jedno vrijeme to je bila dobitna kombinacija za Audi, ta stalna evolucija modela, a ne revolucija, ali možda bi kupci ipak s vremenom htjeli nešto potpuno novo i postoji realan rizik od zasićenja.

Malo je narastao

Kako bilo, A5 je, naravno, i dalje coupe automobil sa svojim prednostima i manama. Prednosti su atraktivna linija, a mana je funkcionalnost, odnosno ulazak na stražnja mjesta koji je svakako malo otežan, a i nije poželjan za osobe više od 180 cm. Audi A5, poput A4, ima mogućnost ugradnje digitalne komandne ploče, a ostatak armature manje-više u poznatom je Audijevu stilu. Novi A5 malo je narastao (ukupno 4 centimetra ili 4,67 m ukupne dužine) te ima veći prtljažnik za 10 litara u odnosu na prethodnika (465 l). Početna je tarifa, kada je riječ o konjima, kod A5-ice 190 KS bilo da se odlučite za benzinski ili dizelski model. U oba slučaja riječ je o dvolitarskom motoru koji je štedljiviji kod dizelske izvedbe.

Motori na izbor

Kod benzinca dvolitarska izvedba dolazi i u verziji od čak 252 konja, a za jači dizel treba odabrati 3.0-litarsku šestocilindričnu izvedbu koja razvija 218 konja. Vrh benzinske ponude trenutačno čini S5 verzija sa šestocilindričnim motorom od 354 konja koja do stotke dolazi za 4,7 sekundi i pritom na papiru troši samo 7,3 litara. Najjači dizelaš pak razvija čak 286 konja i dolazi s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem (tiptronic) i pogonom na sva četiri kotača. Istu obveznu konfiguraciju ima i S5 verzija, a kod ostatka game kupac može birati između prednjeg i 4x4 pogona, kao i između ručnog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa ili automatskog s ovaj put sedam brzina. Audi je s modelom A5 iskoračio, ali nije se potpuno odmaknuo u odnosu na dosadašnji model. Konkurencija je u međuvremenu doista ojačala, ponajprije u BMW-u serije 4 i Mercedesu C Coupéu.

27. travanj 2024 18:11