Nezaobilazni je detalj poslovnog stila odijevanja nakit, no bolje ga je ne nositi nego pogriješiti u odabiru, pogotovo kad je riječ o sudjelovanju na važnome poslovnom razgovoru. Legendarna je francuska modna kreatorica Coco Chanel, uza sve drugo, ženama ostavila i vrlo vrijedan savjet: prije nego što dama iziđe iz kuće, treba stati pred ogledalo i skinuti komad nakita. Danas on pojednostavnjeno glasi: manje je više. Nakitu, kao i odjeći i komunikaciji, suprotna strana daje veliku pozornost jer se njime šalje neizravna poruka o karakteru osobe. Prije nekoliko godina broševima su se kao neverbalnom komunikacijom služile bivša američka tajnica Madeleine Albright i bivša hrvatska premijerka Jadranka Kosor.
Diplomatsko oružje
I jedna i druga su prigodom susreta s važnim osobama s političke scene nosile broševe simbolične poruke. Kosorova ih je, navodno, prikupila dvjesto, a Albright toliko da je napisala knjigu ‘Priče iz diplomatske kutije nakita’ u kojoj je istaknula da je nakit upotrebljavala kao diplomatsko oružje.
Takvo što u biznisu ne bi prošlo, a sad su i drukčiji broševi u modi, pa se na modni odabir spomenutih bivših političarki ne treba ugledati.
Jedno od pravila u nošenju nakita jest da on ne smije zasjeniti lice i da treba biti usklađen s odjećom. Ako pak poslovna žena ne želi nositi nakit, treba imati barem sat. Svaki komad nakita modni je dodatak koji, ako nije kompletiran – naušnice i prsten, naušnice i narukvica ili naušnice i ogrlica – treba biti usklađen s ostalima. Najvažnije je da nakit ne iritira oblikom, bojom i materijalom, stoga je nezamislivo na poslovni sastanak doći ruku ukrašenih narukvicama koje zveckaju ili umjesto svjetlucavih sitnih naušnica u ušima imati sjajne velike kolutove s kojih visi perje. Iako su velike okrugle svjetlucave naušnice ove godine u trendu, poslovna žena može ih nositi samo u slobodno vrijeme.
Zaboravite zeku
Kad je riječ o broševima, poželjna je kombinacija boje broša i odjeće; na sako ili haljinu stavlja se broš suprotan boji tkanine. Težinu crne tkanine olakšat će klasični komadi od bijeloga zlata, platine, dijamanata, briljanata, bisera ili kristala, a razigranost svijetle tkanine smirit će tamni broš. I, koliko god netko obožavao životinje, neprikladno je, primjerice, na poslovnom sastanku pokazati dijamantnog zeca na reveru sakoa. Kao što broševi u posljednje vrijeme mijenjaju klasični oblik, mijenjaju i mjesto – odnedavno ih nose na remenu, torbi, pa čak i cipelama, ali takve modne iskorake poslovna kultura odijevanja ne tolerira.
Broš je nakit kojim se može nadoknaditi praznina bez naušnica, ogrlice i narukvice, a pritom i ne mora biti od plemenitih metala i dragoga kamenja, nego kvalitetna bižuterija. Također je komad nakita čija veličina nije ograničena jer se ne stavlja izravno na tijelo, ali poslovni broševi ipak trebaju imati mjeru. Stoga modni znalci savjetuju da svaka žena u kutiji za nakit treba imati nekoliko broševa prikladnih za razne situacije i prigodnu poslovnu odjeću.