Tehno
StoryEditor

LinkedIn: Novi algoritam otkriva kako biti viđen na ovoj poslovnoj društvenoj mreži

12. Listopad 2021.
Linkedin

Društvena mreža LinkedIn poznata kao poslovna društvena mreža u zadnje vrijeme postaje sve samo ne poslovna. Mnogi korisnici negoduju da se LinkedIn polako ali sigurno pretvorio u Facebook ali i dalje mnogi korisnici rade upravo na tome da se to što prije i dogodi. Promoviranje sebe van svakog razuma, objavljivanje svakodnevnih postova iako realno svaki dan nemate što za objaviti i slično dovelo je do toga da je ova mreža postala zagušena samopromocijom, duhovnim i motivirajućim porukama i sličnim, za poslovnu zajednicu nepotrebnim objavama. Pandemija je samo pojačala korištenje ove društvene mreže, jer su mnogi ostali bez posla pa su se okrenuli LinkedIn ne bi li se što bolje promovirali i predstavili budućim poslodavcima, partnerima ili klijentima.

Ako ste jedan od tih koji život provlače kroz LinkedIn i koji imaju potrebu svaki dan objaviti post na ovoj društvenoj mreži nije loše znati kako funkcionira LinkedIn algoritam, što prolazi bolje a što lošije na mreži i na koji način se istaknuti i ostvariti ono za čime svi danas žude, a to je reach ili doseg.

Algoritam odlučuje ili bira ono što ćete vidjeti na vašem news feedu LinkedIna i on se stalno mijenja, a velike je promjene doživio baš u posljednje vrijeme čemu svjedoči i LinkedIn Algorithm Report 2021 koji je izašao početkom listopada 2021. i u kojem su vidljive brojne promjene. Algoritam na svim društvenim mrežama ima isti cilj, a to je da prioritet relevantnom sadržaju, da potiče interakciju i ono najbitnije da vas što duže zadržava na samoj mreži. Algoritam uči na našem ponašanju, pa se kaže da na našem news feedu dobijemo ono što zapravo i želimo iako bi se i o tome dalo diskutirati. Umjetna inteligencija iza algoritama uči, ali i dalje nije savršena, jer da je ova društvena mreža ne bi bila pod paljbom nezadovoljnih korisnika kojima se sve više ukazuje Facebook kada upale LinkedIn.

Od objava na LinkedInu moguće je objaviti tekstualnu poruku, anketu, staviti link, fotografiju, video ili čak pdf dokument, ali što će od svega toga imati najveći doseg i najviše interakcija?

Prema i LinkedIn Algorithm Reportu za 2021. godinu na LinkedInu najbolje prolaze fotografije, ankete i dokumenti. Ankete imaju 450 posto veći doseg od ostalog sadržaja, dokument (pdf, slide deck) imaju 250 posto veći doseg,  tekstualna objava s više fotografija ima 150 posto veći doseg dok LinkedIn Articles imaju 90 posto manji doseg od ostalog sadržaja.

Što se linkova ili poveznica u objavama tiče, objave bez linkova prolaze bolje od bilo koje vrste drugih objava na LinkedInu.

Objave bez linkova dobiju 6 puta veći doseg od objava s linkovima dok postovi  bez linkova imaju manje dijeljenja, ali 4 puta  više reakcija i 18 puta više komentara. Također, linkovi u komentarima povećavaju interakciju i do 160 posto.

Dijeljenje tuđih objava ne utječe na doseg inicijalnog posta ali komentari na tuđe objave povećavaju doseg tih objava puno više od samog dijeljena.

Doseg smanjuje i prvi komentar na vlastitu objavu, pa se to ne preporučuje a druga objava istog dana smanjuje doseg prve objave. Također,  interne interakcije (ljudi iz iste tvrtke) smanjuju doseg objave 20-25 posto  za sve ostale. Dobra je praksa i ne editirati objavu unutar prvog sata od objave jer time smanjujete njezin doseg za 15 posto.

Kada pričamo u vremenu kada treba objavljivati jutro je uvijek najbolji izbor, a optimalno je objavu napraviti od 12 sati tj. do podne. Zakazane objave koje se na ovoj društvenoj mreži mogu raditi ali samo uz pomoć Third-party aplikacija imaju 70 posto manji doseg od klasičnih objava.

Neku ljudi vole i hashtagove, a sudeći prema novom LinkedIn reportu optimalan broj hashtagova je 3 do 5, manje od 3 hashtaga smanjit će doseg za 40 posto, a više od 50 za 20 posto. Hashtagovi u komentarima ne utječu na doseg dok ga vlastiti hashtagovi pojačavaju.

22. studeni 2024 01:54