Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Što imati na umu kad uvodite AI u poslovanje

08. Svibanj 2024.
umjetna inteligencija, ai, biznis, poslovanje, uvođenje umjetne inteligencije, roboti, posao, uredfoto Shutterstock

Kad je u rujnu prošle godine Fortenova grupa u centru Zagreba otvorila prvu pametnu prodavaonicu Konzuma, bez prodavača, blagajni i skeniranja artikala, u kojoj se proizvodi s pomoću pedeset kamera kupcima automatski naplaćuju iz novčanika u aplikaciji, bilo je jasno da je era umjetne inteligencije (u ovome slučaju računalnog vida za prepoznavanje) počela i na domaćem tržištu. Doduše, za sada je Konzum SMART jedina takva trgovina kod nas i još je u fazi testiranja, no primjer je to kako bi budućnost prodavaonica, ali i drugih djelatnosti, uskoro mogla izgledati.

I druge kompanije iz različitih industrija u Hrvatskoj već naveliko uvode umjetnu inteligenciju u svoje poslovanje, što uz pomoć dediciranih internih timova, što u suradnji s drugim, manjim tvrtkama i startupovima specijaliziranima za nju. Podravka je, primjerice, u suradnji s Infobipom na svoju online kulinarsku platformu Coolinariku uvela AI chatbot, odnosno asistenta SuperfoodChef-AI, koji korisnicima u konverzaciji pokazuje važnost nutritivno uravnotežene prehrane. Telekomi su također predvodnici korištenja umjetne inteligencije za komunikaciju s korisnicima i poboljšanje usluge.

Navedeni projekti kompanija tek su djelić poslovnih prilika u kojima umjetna inteligencija može poslužiti kao rješenje, ali kad se zagrebe ispod površine, još je mnogo nepoznanica i problema s uvođenjem te nove disruptivne tehnologije. Oni će se, kako sada stvari stoje, vjerojatno rješavati ‘po putu‘.

Nove prilike nudi i napredak velikih jezičnih modela, no ipak će biti potrebno neko vrijeme da bi se vidjelo koji segmenti poslovanja imaju najviše koristi od generativne umjetne inteligencije. Međutim, upravo su zbog tog stajališta ‘pričekajmo pa ćemo vidjeti‘ tvrtke u Hrvatskoj prilično skeptične prema ulaganjima u umjetnu inteligenciju u poslovnim procesima.

Kako i koliko zapravo različite hrvatske tvrtke, velike i male, ulažu u umjetnu inteligenciju, s kojim se sve preprekama suočavaju prilikom uvođenja raznih AI alata i rješenja, te koje su tri bitne stavke koje čelnici tvrtki moraju imati na umu u uvođenju AI-ja u poslovanje doznajte u novom broju tiskanog i digitalnog izdanja Lidera.

Članak je dostupan u tiskanom 
i digitalnom izdanju Lidera
21. prosinac 2024 00:10