
Nije čudno što danas u Hrvatskoj djeca sve češće ne žele preuzeti obiteljski posao, jer su gledala svoje roditelje poduzetnike koji su stalno bili na poslu i gradili kompanije, bilo je mnogo stresa i vjerojatno su često davali prednost kompaniji u odnosu na obitelj. Stoga djeca ne žele takav život jer već imaju dosta toga materijalnog i nisu gladna uspjeha jednako kao osnivač, objašnjavaju iz Forvis Mazarsa. A što hrvatski poduzetnici kažu o generacijskoj tranziciji te zabrinjava li ih tko će naslijediti njihov biznis pročitajte u novom Lideru.
Nevjerojatno je koliko je u Hrvatskoj plodno tlo za cipelarenje unije zemalja čija smo članica od 2013. godine. Velik broj analitičara, političkih influencera i aktivista na društvenim mrežama natječe se tko će više ocrniti EU i Europsku komisiju. I svrstati nas sve u luzere, piše Miodrag Šajatović, glavni urednik Lidera, u ovotjednim ‘Ekonomalijama‘, postavljajući pitanje: ‘A da prestanemo podgrijavati defetizam?‘
Viktor Viljevac, viši asistent na Katedri za makroekonomiju i gospodarski razvoj Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, ne slaže se s tezom da je skupa država glavni uzrok inflacije. S njim smo razgovarali o tome zašto se o inflaciji toliko govori, a s druge se strane šuti o ukupnim troškovima ulaska u eurozonu i s tim povezanim skokom profitabilnosti banaka.
S relaksiranim fiskalnim pravilima iz 2024. i novim izdvajanjima za naoružanje prilično je izgledno da u idućem razdoblju možemo očekivati povećanje javnog duga diljem Europe. Iako ta ulaganja mogu pozitivno utjecati na gospodarski rast, postoji rizik da, ne budu li se pažljivo kontrolirala, znatno povećaju javni dug, što bi moglo imati šire makroekonomske reperkusije.
U novom broju analiziramo poslovanje maloprodajnog lanca NTL-a, ali i brojnost i značaj investicija na hrvatskoj startup-sceni.
Otkrivamo koliko domaći poslovni influenceri zarađuju zahvaljujući LinkedInu, pišemo kako ortačkog kapitalizma ima svugdje, istražujemo odakle u Hrvatsku dolazi deset tisuća radnika iz EU-a, a donosimo i priču o tome kako Slovenci sve agresivnije napadaju hrvatsko građevinarsko tržište.
Uz novi Lider stiže i specijalizirani prilog ‘Brendovi‘.