Hrvatska je dobila svoje nove heroje održivosti
Mario Cerini i osvajači nagrade Heroj održivosti: Dragica Jerkov, Ivana Pavić, Antonija Žulj, Hrvoje Boljar
Upoznajte poduzetnike koji mijenjaju pravila igre, dobitnike nagrade Heroj održivosti 2025. u organizaciji Generali osiguranja
Generali osiguranje, uz partnere Privrednu banku Zagreb, Udrugu Glas Poduzetnika, HR PSOR, Talijansko-hrvatsku gospodarsku komoru i Women in Adria, proglasili su pobjednike ovogodišnjeg natječaja SME EnterPRIZE – inicijative koja u centru pozornosti napokon stavlja mala i srednja poduzeća koji mijenjaju svoju zajednicu i okoliš.
Ove godine natječaj je privukao rekordnih 230 prijava, čak 30 posto više nego lani, a stručni žiri nagradio je poduzeća koja održivost žive svakodnevno – kroz inovacije, odgovornost, solidarnost i dosljednost.
Prilikom svečane dodjele nagrada i proslave inicijative u Hrvatskoj, predsjednik Uprave Generali osiguranja d.d., Mario Carini istaknuo je: 'SME EnterPRIZE pokrenuli smo kako bismo malim i srednjim poduzećima otvorili put prema održivoj budućnosti. Danas je jasno da hrvatski poduzetnici održivost vide ne kao prolazni trend, već kao strategiju otpornosti i rasta. Za Generali ona je temelj svake odluke i pokretač pozitivnih društvenih promjena. Posebno me raduje što večeras slavimo inovativnost i hrabrost poduzeća koja svojim održivim modelima jačaju zajednicu i okoliš – oni su istinska snaga gospodarstva i nositelji transformacije.'
Linteo d.o.o. – ovogodišnji Heroj održivosti 2025.
Linteo d.o.o. osvaja srca i nagrade zbog svoje iznimne posvećenosti zaposlenicima, lokalnoj zajednici i vraćanju dostojanstva zanatima. Njihova misija: ponovno pokretanje tekstilne škole u Pakracu i osnaživanje žena kroz praktičnu edukaciju.
Antonija Žulj iz Lintea poručuje: 'Mi se trudimo vratiti školu u Pakrac i u cijelu regiju, međutim dok se to ne dogodi, uzele smo stvar u svoje ruke i same obučavamo žene koje su voljne naučiti.'
Zbog svog snažnog društvenog utjecaja Linteo je, uz kategorijsku pobjedu, osvojio i titulu Heroj održivosti 2025. te će imati jedinstvenu priliku sudjelovati na međunarodnom događaju Generali SME EnterPRIZE u Bruxellesu 25. ožujka 2026.
Ostali dobitnici koji pomiču granice održivosti
Uz glavne pobjednike, ovogodišnji SME EnterPRIZE istaknuo je i tri iznimna projekta koji svojim radom mijenjaju hrvatsku poljoprivredu, industriju i lokalne zajednice.
Snažan iskorak u kategoriji Okoliš dolazi iz Miret d.o.o., dobitnika 1. mjesta u ovoj kategoriji. Njihove tenisice od prirodnih materijala već godinama postavljaju standard održive obuće. Suosnivač Hrvoje Boljar prisjeća se kako je sve počelo: 'Kad smo krenuli u razvoj proizvoda, o održivosti se nije ni pričalo. Bio sam bačen u industriju obuće i shvatio da je sve sintetika i plastika. Rekao sam – hajdemo napraviti nešto bolje, nešto drugačije.'
Fema d.o.o. osvojila je 2. mjesto u kategoriji Okoliš zahvaljujući svojoj pionirskoj ulozi u recikliranju ovčje vune, koju pretvaraju u organsko gnojivo i potpuno prirodne repelente.
Direktorica Dragica Jerkov pojašnjava koliko je veliki problem otpadna vuna zapravo: 'Kad smo krenuli u ovu priču, mislili smo da rješavamo mali lokalni problem u Lici s 200–300 tona otpadne vune, znajući da se u Hrvatskoj baca 1300 tona otpadne vune.'
Inspirativnu priču donosi i Poljoprivrednica d.o.o., dobitnica 2. mjesta u kategoriji Zajednica. Njihov rad vraća dostojanstvo selu, potiče ekološki uzgoj i ohrabruje mlade obitelji da ostanu na zemlji i od nje žive.
Direktorica Ivana Pavić poručuje: 'Ljudi pitaju: može li se stvarno živjeti na selu, može li se zarađivati? Kad vide moj primjer – kažu: ako ti možeš, mogu i ja! Izgleda da sam ispala neki dobar primjer.'
Pogledajte video priču svih dobitnika ovdje
SME EnterPRIZE – pokretač održivosti među MSP-ovima
Inicijativa SME EnterPRIZE dio je strateškog plana Generali Grupacije 'Lifetime Partner 27: Driving Excellence' i promiče ekonomiju koja balansira rast i odgovornost. Natječaj prepoznaje MSP-ove koji svojim praksama mijenjaju pravila igre i dokazuju da održivo poslovanje nije prolazni trend, već dugoročna strategija rasta.
Generali osiguranje u Hrvatskoj provelo je četvrto izdanje natječaja SME EnterPRIZE s ciljem promoviranja usvajanja održivih poslovnih modela među malim i srednjim poduzećima. Pobjednicima natječaja Generali osiguranje osiguralo je vrijedan nagradni fond u iznosu više od 18 tisuća eura.
Ovaj uspjeh pokazuje da hrvatski poduzetnici svojim primjerom mogu inspirirati zajednicu i okoliš, a nagrađeni projekti potvrđuju da održivost i inovativnost idu ruku pod ruku. Generali je predan pružanju vidljivosti uspješnim pričama o održivosti, poticanju usvajanja održivih poslovnih modela i javnoj raspravi o važnosti politika EU-a za olakšavanje održivog poslovanja.
O Generaliju
Generali osiguranje d.d. dio je Generali Grupacije – jedne od najvećih integriranih grupacija za osiguranje i upravljanje imovinom u svijetu. Osnovan 1831. godine, Generali je prisutan u 50 zemalja svijeta, s ukupnim premijskim prihodom od 95,2 milijarde eura i 863 milijarde eura imovine pod upravljanjem (AUM) u 2024. godini. S oko 87.000 zaposlenika koji uslužuju 71 milijun klijenata širom svijeta, Grupacija ima liderski položaj u Europi i sve veću prisutnost u Aziji i Latinskoj Americi.
U središtu strategije Generalija njegova je predanost biti Lifetime - cjeloživotni partner svojim klijentima, što postiže svojim inovativnim i personaliziranim rješenjima, vrhunskim korisničkim iskustvom i sposobnostima digitalizirane globalne distribucije. Grupa je u potpunosti ugradila održivost u sve strateške izbore, s ciljem stvaranja vrijednosti za sve dionike, istovremeno izgrađujući pravednije i otpornije društvo.
Fokusirajući se na mala i srednja poduzeća kao temelj europskog gospodarstva i jedan od glavnih pokretača održive tranzicije, Generali je pokrenuo SME EnterPRIZE. Ova strateška inicijativa promiče više uključivo gospodarstvo u skladu s Europskim zelenim planom i inicijativom Next Generation EU, kao i kulturu održivosti među europskim MSP-ovima. Generali je aktivan i u zajednicama kroz fondaciju The Human Safety Net s idejom da zajednice u kojima „ljudi koji pomažu ljudima“ mogu dovesti do održivih promjena.
U Hrvatskoj, THSN surađuje s Centrom za podršku roditeljstvu „Rastimo zajedno” radi podrške roditeljima i djeci izloženima zahtjevnijim životnim okolnostima koje otežavaju razvoj njihove djece, obuhvaćajući dosad više od 17.000 roditelja i djece, uz aktivan volonterski angažman zaposlenika i potporu za što veću dostupnost programa podrške.
