Ljudi vole fantazirati o ‘dobrim starim vremenima‘. Ipak, bilo da je riječ o poslu ili nekoj drugoj sferi života, ljudi su pronašli načine da si olakšaju i unaprijede posao i zakoračili u novi poslovni svijet. Barem neki od nas.
Uzmimo, primjerice, pedesete godine kao primjer. Tada je bilo potrebno i nekoliko tjedana da informacija iz jedne zemlje dođe do druge. Sortiranje i kreiranje financijskih izvješća ili prodajnih prognoza trajalo je tjednima i obuhvaćalo čitav tim zaposlenika. Čak i najkraći poslovni sastanci podrazumijevali su tone papira.
Ako ubrzamo vrijeme za šezdeset godina i nađemo se u današnjici, uočit ćemo brojne inovacije koje uzimamo zdravo za gotovo – činjenicu da informacije možemo dijeliti nevjerojatnom brzinom ili činjenicu da možemo složiti jednu prezentaciju za sastanke koja će biti dostupna uvijek i svugdje.
Međutim, brojnim se tvrtkama i poslovima teško prebaciti na novi režim i odbaciti navike iz starih vremena. Koliko god nam se sve skupa činilo romantičnim, radna mjesta se transformiraju i, da biste održali konkurentnost, morate prilagoditi način upravljanja informacijama, komunikaciju i tehnološka znanja, odnosno navedeno optimizirati sukladno trendovima.
Ovo je nekoliko pokazatelja da je vaš način upravljanja poslom zastario:
Printanje prezentacija
Materijali poput financijskih izvješća su prihvatljivi u printanoj verziji, ali printanje prezentacija pretjerano je i nepotrebno. To je povratak u poslovno doba koje je odavno prošlo, i, iako može biti korisno ili efektno, jednostavno nema smisla.
Skupi izvještaji
I dalje čuvate sve račune i skupljate proračunske tablice? U nekim tvrtkama su zaposlenici zaokupljeni ovim nepotrebnim poslom mjesecima. Većina tvrtki, dakako, prepoznaje potrebu za pravdanjem troškova prehrane, putovanja i, ponekad, zabave. To najčešće rezultira zagubljenim računima i trošenje vremena na beskonačne rasprave s financijskim timom o tome gdje su računi za hotele i slično. Nedokučivo je zašto i dalje džepove punimo papirićima kad postoje mnoge digitalne opcije koje nam se nude, a nemali broj njih dostupan je i na smartphoneima.
Kopiranje
Tvrtke koje prate napredak tehnologije svjesne su prednosti koje nosi automatsko sortiranje, pretraživanje i sastavljanje digitaliziranih dokumenata. Pronalaženje pravog hardvera i načina da zaposlenicima sve bitne informacije budu dostupne danas je ključan preduvjet uspješnog poslovanja. Tvrtke koje i dalje ovise o kopirnim aparatima su zapravo na dobrom putu za propast.
Današnji poslovni svijet zahtijeva informacije i podatke odmah, a to nije svijet u kojem se tvrtke koje koriste arhaične oblike poslovanja mogu snaći. Ako se pronalazite u ovim situacijama, vrijeme je da razmislite o promjeni.