Hrvatska
StoryEditor

O svom obrtu sanja čak 82 posto Hrvata

19. Rujan 2012.
Piše:
lider.media

Kakve su poduzetničke ambicije Hrvata, te koji su im poticajni, a koji ograničavajući faktori, nedavno su istražili portal MojPosao i Veleučilište VERN‘, a svoja razmišljanja i planove vezane za poduzetništvo u anketi je iznijelo 400 ispitanika.

Velika većina ispitanih građana (82 posto) razmišlja o otvaranju svog obrta ili tvrtke, a 10 posto sudionika ankete već je pokrenulo svoje poslovne projekte. Samo 8 posto ispitanika nije se nikada planiralo baviti poduzetništvom. Zanimljivo je da o poduzetništvu razmišlja gotovo identičan broj i žena i muškaraca (82 posto nasuprot 83 posto).Među ispitanicima koji planiraju pokrenuti vlastiti posao, većina njih (43 posto) to planira učiniti za više od tri godine, dok ih 33 posto isto planira u razdoblju od jedne do tri godine. Najmanje je onih koji svoj poduzetnički pothvat planiraju ostvariti unutar godine dana (17 posto). Najveći udio ispitanika koji je već otvorio vlastiti obrt ili tvrtku nalazi se u dobroj skupini ispitanika starijih od 45 godina (33 posto). Istraživanje je pokazalo da stručna sprema ne utječe u značajnijoj mjeri na razmišljanje o poduzetništvu, budući da se afirmativno izjasnio podjednaki dio ispitanika svih obrazovnih skupina.‘Rad za sebe‘ glavni je razlog za pokretanje vlastitog posla (71 posto), dok na drugom mjestu ispitanici navode ‘želju za većom zaradom‘ (51 posto), te za ‘financijskom neovisnošću‘ (49 posto). Samo je 15 posto ispitanika navelo da bi se poduzetništvom počeli baviti zbog nemogućnosti pronalaska (drugog/boljeg) posla. Rezultati pokazuju da većina ispitanika (92 posto) misli kako u njihovoj okolici postoje neiskorišteni resursi na temelju kojih bi se mogao stvoriti profitabilan poduzetnički pothvat: u turizmu (40 posto), poljoprivredi (36 posto), ekologiji (29 posto) i proizvodnom obrtništvu (28 posto). Slijedom toga, smatraju da bi oni svoj profitabilan poduzetnički pothvat mogli ostvariti u turizmu (37 posto), ICT-u (23 posto), proizvodnom obrtništvu (22 posto), te ugostiteljstvu (20 posto) i trgovini (19 posto).Ispitanici navode kako u njihovoj okolici postoje pozitivni čimbenici za bavljenje poduzetništvom. To su u većoj mjeri raspoloživi resursi – ljudski, prirodni ili materijalni (52 posto), zatim potražnja (40 posto) i prometna povezanost (36 posto). Pritom žene u većoj mjeri prepoznaju raspoložive resurse i prometnu povezanost, a muškarci potražnju i (ne)postojanje konkurencije. Samo 18 posto ukupnog broja ispitanih smatra kako u njihovoj okolici ne postoje pozitivni čimbenici za bavljenje poduzetništvom.Otežavajući čimbenici su nedostatak izvora financiranja (64 posto), korupcija (59 posto), zahtjevi lokalnih vlasti (47 posto) i nedostatak poticaja (42 posto).

29. travanj 2024 21:13