Hrvatska
StoryEditor

Od danas Grad Zagreb i Velika Gorica povezani punim profilom autoceste

03. Studeni 2015.

Hrvatske autoceste (HAC) danas puštaju u promet završenu dionicu Jakuševec - Velika Gorica, koja se spaja na autocestu A11 Zagreb - Sisak, čija je vrijednost radova 1,6 milijardi kuna, a neće biti u sustavu naplate cestarine.

Tim su povodom na čvoru Jakuševec, koji se spaja na obilaznicu Grada Zagreba, a potom na autocestu Zagreb - Sisak, završenu prometnicu obišli premijer Zoran Milanović, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić te čelnici HAC-a.

Prije obilaska premijer Milanović je na pitanje novinara je li ovo otvaranje bilo tempirano pred izbore, odgovorio da je, jer je sada dovršen tehnički pregled dionice.

"Je, ali nije moralo biti, jer je ovisilo o tehničkom pregledu i o toj trakavici, koja traje već devet godina. Krenu gradit, a nemaju otkupljeno zemljište, onda ljudi normalno ucjenjuju i to se vuče godinama. Dakle, konačno je i to završeno. Mi smo u ovom mandatu završili jedno 60 kilometara autocesta i uvijek ista priča; počneš raditi, ne osiguraš pravnu konstrukciju, ne otkupiš zemljište pa te ljudi ucjenjuju i tako dalje. To se tako ne bi trebalo raditi. Mislim da sve što smo dotaknuli bar nismo upropastili, nego smo doveli do kraja", izjavio je Milanović. Dodao je da s ovih 11 kilometara na autocesti Zagreb-Sisak sada dovršen ukupno 31 kilometar, a da je do samog Siska preostalo još 10-tak kilometara.

Dionica Jakuševec - Velika Gorica dugačka je 10,9 kilometara (km) i nije u sustavu naplate cestarine. Na njoj su izgrađena ukupno četiri čvorišta i priključka: Jakuševec, Veliko Polje, Velika Gorica i Velika Gorica jug, dva vijadukta, industrijski kolosijek, pješački pothodnik te tri putna prijelaza. Ukupna investicijska vrijednost radova na dionici Jakuševec - Velika Gorica jug iznosi 1,6 milijardi kuna, od čega su 934 milijuna kuna građevinski radovi, a 560 milijuna kuna se odnosi na izvlaštenje nekretnina.

Problemi s izvlaštenjima, kazao je član Uprave HAC-a Marijan Sente, su i bili najveći kamen spoticanja.  "Problemi u postupcima izvlaštenja, koji su bili dugotrajni su uzrokovali i produljenje rokova za radove, koji su dovršeni tek ove godine, a započeti su 2006. godine. Probleme su imali i sami izvođači, Hidroelektra, Konstruktor, Osijekkoteks, Zagorje Tehnobeton itd, koji danas imaju probleme u poslovanju", kazao je Sente. Na novinarski upit kada bi mogla biti dovršena i posljednja dionica, od Lekenika do Siska, Sente je odgovorio kako ta dionica "za sada nije u planu građenja", odnosno da tog projekta nema u važećem planu građenja 2013-2016.  

Puštanjem u promet nove dionice povezat će se Grad Zagreb i Velika Gorica punim profilom autoceste, što će omogućiti brži i sigurniji pristup budućem novom terminalu najveće zračne luke u Hrvatskoj, smanjit će se preopterećenost postojeće državne ceste D30 i povećati sigurnost u prometu. Na cjelokupnom pravcu izgradnje autoceste A11 Zagreb-Sisak do sada je ukupno uloženo oko 3 milijarde kuna, a autocesta bi put od Zagreba do Siska trebala smanjiti za 15 do 20 minuta.

Premijer Milanović je, odgovarajući na upit novinara zašto se povećava broj građana s blokiranim računima, istaknuo da se povećava i promet u trgovini na malo i BDP, procijenivši da će njegov rast za treći kvartal biti vjerojatno veći od 2 posto.

 "Dakle, sve ukazuje na to da će svi pokazatelji biti veći. A blokirani račun je posljedica poslovanja, to je nažalost tako, ne bih to dovodio u vezu s politkom Vlade. Činjenica je da se u ove četiri godine posluje i plaća puno urednije nego što je to bilo ranije, puno urednije i da su svi pokazatelji baš pozitivni. Sve ukazuje da rast u trećem kvartalu, a bit će objavljen krajem studenog, ne može biti manji od 2 posto, što znači da smo uhvatili zamah, bez obzira što neki iz HDZ-a smatraju da se ti podaci ne bi trebali objavljivati jer uznemiravaju ljude. Tako nešto nisam čuo nikad. Ni u Rusiji", izjavio je Milanović

27. travanj 2024 07:00