Hrvatska
StoryEditor

Projekti su teški stotine milijuna eura i ne mogu se ostvariti bez HŽ-a

05. Studeni 2012.

Početak izgradnje drugog kolosjeka željezničke pruge kroz Rijeku planira se za 2015., a iste godine krenulo bi se u cjelovitu rekonstrukciju teretne stanice na Zagrebačkoj obali kao i putničkog kolodvora u Rijeci, najavio je na današnjoj konferenciji za novinare predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Darko Peričić.

O zajedničkim aktivnostima u vezi željezničke infrastrukture na području Rijeke nakon sastanka zatvorenog za medije, uz Peričića, govorio je i riječki gradonačelnik Vojko Obersnel.

Peričić je istaknuo da je željeznica jedan od prioriteta Vlade, kao i nizinska pruga te da su slijedom toga HŽ-u prioriteti dionica pruge od državne granice do Škrljeva, dva teretna kolodvora - na Brajdici i na Zagrebačkoj obali te putnički kolodvor u Rijeci.

Najavio je da će u drugoj polovici 2013. početi rekonstrukcija kolodvora na Brajdici u koji će se uložiti oko 100 milijuna kuna.

Rekao je da se radi na izmjeni sustava elektrovuče, što bi trebalo do kraja godine omogućiti da se lokomotive više ne mijenjaju Moravicama i skratiti putovanje do Zagreba za 15 minuta.

Izvijestio je da se rade projekcije prolaska drugog kolosjeka kroz Rijeku, da će taj zahvat biti složen i skup jer je na svakom metru pruge neki objekt te da će se neki stambeni objekti vjerojatno morati rušiti.

U prvoj fazi gradit će se drugi kolosjek od Rijeke do Škrljeva, zatim do Jurdana i u trećoj fazi do Šapjana.

Kad pruga bude gotova zatvorit će se pruga koja prolazi preko riječke obale, a radi se i na tome da se četvrt Mlaka podzemno poveže s novim autobusnim kolodvorom.

U Rijeci, Zagrebu i Vinkovcima bit će centri daljinskog upravljanja, izgradit će se nova zgrada za daljinsko upravljanje u Rijeci, HŽ će napustiti sadašnju upravnu zgradu na Žabici, a sadašnji riječki željeznički kolodvor dao bi se u najam, rekao je Peričić.

Obersnel je naglasio da je riječ o nacionalnim projektima koji se ne mogu ostvariti bez HŽ- i da se njihova vrijednost ‘mjeri‘ stotinama milijuna eura, ali da će se koliko točno vrijede znati sljedeće godine kada projekti budu gotovi.

Rekao je da bi proširenje kontejnerskog terminala na Brajdici trebalo biti gotovo do svibnja sljedeće godine, a da bi izgradnja terminala na Zagrebačkoj obali trebala biti gotova do 2017.

Ocijenio je da će se planiranim ulaganjima, osim što će se povećat kapacitet pruge, otvoriti mogućnost korištenja željeznice kao javnog gradskog prijevoza od centra Rijeke od Škrljeva u prvoj fazi, a zatim centra do Jurdana i Matulja, za što su već predviđena stajališta.

14. svibanj 2024 12:26