Uz devetogodišnje osnovnoškolsko obrazovanje dio plana Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije je pet umjesto četiri godine razredne nastave i raniji polazak u školu, već sa šest godina.
Plan je da strukovnih škola bude više, no i da se poveća broj gimnazijalaca. Istovjetne strukovne škole grupirale bi se u velike školske centre.
S ranijim polaskom u školu smanjit će se socijalne i obiteljske razlike među školarcima, objašnjava jedan od ‘donositelja‘ strategije.
-Jednako tako i produljenje, osnovnog općeg obrazovanja donosi smanjenje takvih razlika, bolju pripremu za nastavak, a odgađanje odlaska u srednju školu za godinu dana, dovodi do toga da će djeca biti zrelija kad budu morala odlučivati o vrsti nastavka školovanja- uvjerava voditelj Nacionalnog operativnog tijela za donošenje Strategije obrazovanja Neven Budak.
Dodaje, da je nakon četvrtog razreda osnovnoškolcima korisnija još jedna godina razredne, nego predmetne nastave.
O novoj će se strategiji raspravljati (javno) puna dva jesenska mjeseca, a u Sabor bi stigla tek nagodinu. Do tada će i struka i javnost, ali i školarci imati svoje mišljenje, no prije ih sve čeka dugo toplo ljeto.