Svijet
StoryEditor

6 brandova koji bi mogli nestati u 2015. godini

02. Siječanj 2015.
Piše:
lider.media

Apple i Google imaju iza sebe uspješnu godinu. Facebook, Disney i Amazon doživjeli su značajan rast, no ovo definitivno nije vrijeme pogodno za sve korporacije. General Motors morao je povući oko 27 milijuna svojih vozila zbog tehničkih neispravnosti, a IBM još uvijek traži svoje mjesto u novom poretku svijeta tehnologije - možda baš nedavno najavljena suradnja s Appleom promijeni stvari.

Ipak, te dvije tvrtke, premda u problemima, neće tako brzo nestati. No, ovo je 6 brandova koji bi mogli potpuno propasti u 2015. godini.

1. Radio Shack

Radi se o kompaniji čiji bi se primjer kako ne voditi biznis trebao podučavati u poslovnim školama diljem svijeta. Radi se o teksaškoj tvrtci koja se u 70-ima i 80-ima godina bavila prodajom jednim od prvih osobnih računala koja su se pojavila na tržištu. Tu veliku prednost koji su ostvarili ubrzo su izgubili nizom loših poteza, te su se kasnije pokušavali isprofilirati prodajom baterija i popravkom tableta i laptopa. No, nijedan od  tih planova im nije uspio, te su u drugom kvartalu protekle godine izgubili 161 milijuna dolara, te zabilježili pad prodaje od 13.4 posto. Trebalo bi se desiti pravo čudo da Radio Shack opstane.

2. American Apparel

Ova tvrtka je zbog niza optužbi za seksualno zlostavljanje otpustila svoga izvršnog direktora Dov Charneya, koji je danas financijski propao i preživljava tako da spava po kućama od prijatelja. No, da je Charney bio i najuzorniji građanin, American Apparel teško bi se spasio od propasti. Tvrtka koja se nekoć ponosila time što isplaćuje veće plaće svojim zaposlenicima od konkurenata, od 2010 je izgubila preko 200 milijuna dolara, a analitičari smatraju da je prodaja jedina opcija.

3. Sears

Tajkun Edward Lampert smatrao je da će spajanje Searsa i Kmarta biti posao iz snova. No, taj potez pokazao se kao noćna mora. Od spajanja Sears je samo jedan kvartal ostvario rast u prodaji, a cijena dionica im je u 2014 pala za 34 posto. Novca je sve manje, a prognoze za budućnost su crne.

4. Abercrombie & Fitch

Koliko su stvari u ovoj kompaniji bile loše u posljednje vrijeme govori podatak da nakon što je njihov izvršni predsjednik Mike Jefferies najavio odlazak  cijena dionica je odmah - porasla. Pod njegovim vodstvom Abercrombie & Fitch zabilježio je pad u poslovanju 11 kvartala zaredom, a cijene dionice u prošloj godini pale su za 12 posto. Premda, Jefferies odlazi on je postao sinonim za ovu tvrtku i novi čovjek na njezinom čelu imat će izuzetno težak zadatak.

5. Martha Stewart Living Omnimedia

Stručnjaci su predviđali da će ova tvrtka doživjeti svoj krah već u 2014, no ovu godinu su ipak nekako izdržali. Anonimni Daniel Denst došao je na čelo kompanije, srezao broj ljudi, te izdavačke poslove povjerio medijskoj korporaciji Meredith na period od 10 godina. Taj potez trebao donio im je 10 do 15 milijuna dolara profita, a dionice su im narasle za 4 posto. Ipak, odjel za prodaju Marthe Stewart izgubio je 1.54 milijuna dolara u zadnjem kvartalu, te unatoč oporavku, prodaja tvrtke je najizgledniji scenarij

6. Malayasia Airlines

Prije par godina bila su jedna od najpopularnijih aviokompanija. No, i prije misterioznog nestanka Leta 370 i rušenja njihovog aviona iznad Ukrajine, nalazili su se u velikim financijskim problemima. Jedini razlog zašto još i danas opstaju je pomoć države. Promjena imena je samo jedna od stvari koje moraju učiniti ukoliko žele imati kakve-takve šanse da se i dalje održe na životu.

17. svibanj 2024 04:59