Poslovna scena
StoryEditor

Nova pravila o turističkim aranžmanima

31. Listopad 2015.

Članice Europske unije napokon su dočekale novu direktivu koja donosi nova pravila o turističkim aranžmanima, koja se nisu mijenjala od početka 90-ih (u međuvremenu je tehnologija potpuno preokrenula trendove na globalnom tržištu).

Novom direktivom određuju se jasna pravila koja bi štitila potrošače i osigurala pravednije tržišno natjecanje među putničkim agencijama.  Boris Žgomba, direktor Unilinea i potpredsjednik ECTAA-e (europske udruge agencija), kaže da je imperativ direktive izjednačiti obveze zaštite putnika koje imaju putničke agencije onima online agencija i portala, koji do sada nisu imali nikakve obveze povezane s jamstvima, osiguranjima i sličnim. Nova direktiva, međutim, ne rješava trenutačno najveći problem agencija, postupak posebnog oporezivanja, prema kojem agencije u Hrvatskoj plaćaju PDV od 25 posto na ukupnu maržu. To pravilo najviše je posljedica ostavilo na kongresni turizam, u kojem agencije za razliku od hotelijera ne mogu klijentima na računu iskazati PDV pa korisnici agencijskih usluga gube mogućnost odbitka pretporeza. Agencijska usluga poskupljuje i nekonkurentna je u odnosu na hotelijere.– Otkako smo ušli u EU, porezna obveza putničkih agencija povećala se za četiri do pet puta, što je teško narušilo tržišnu utakmicu, stoga ne začuđuje što je 48 posto agencija lani iskazalo gubitak u poslovanju – istaknuo je Ivan Pukšar, direktor agencije Kompas Zagreb.  Udruga hrvatskih putničkih agencija lobira u Ministarstvu financija da se hrvatski propisi prilagode praksi nekih europskih zemalja.

30. travanj 2024 21:14