Poslovna scena
StoryEditor

Za brži razvoj potrebno 30 do 50 milijuna eura svježeg kapitala

24. Svibanj 2015.
Piše:
Jasmina Trstenjak

Nacionalna aviokompanija Croatia Airlines (CA) spremna je za ulazak strateškog partnera. On je dobrodošao jer bi nam omogućio brži razvoj, a naša je želja da uđe kroz dokapitalizaciju. Vjerujemo da je red veličine od 30 do 50 milijuna eura svježeg kapitala dovoljan. Ako se ne nađe partner, možemo i sami održivo poslovati, samo što će razvoj kompanije biti sporiji.

Istaknuo je to čelni čovjek CA Krešimir Kučko na press putovanju u Split gdje je CA predstavio rezultate restrukturiranja i planove za budućnost.

- Prvi puta nakon 2007. CA je ostvario neto dobit u 2013. i 2014. Poslovali smo pozitivno jer smo se držali dogovorenog i prolazili sve mjere strateškog, operativnog i financijskog restrukturiranja, i to čak štreberski, te racionalizirali poslovanje iz čega su proizašle uštede. Nemamo više gubitke, a nove ne stvaramo. Nemamo ni dugovanja. Možemo reći da je ‘clean start‘ učinjen i preduvjet za privatizaciju ostvaren - naglasio je predsjednik Uprave CA koji vjeruje da bi poziv zainteresiranim investitorima mogao biti pripremljen u sljedećih pola godine ili manje.

Pritom je napomenuo da potencijalni partner može imati strateški interes, ali i čisti financijski te da on ne mora nužno biti neka aviokompanija, već, primjerice, investicijski fond koji je čak i poželjnija opcija.

Što se planova za budućnost tiče, ove se godine planira završetak restrukturiranja, što je preduvjet održivog poslovanja. Također, planiraju se nove komercijalne suradnje, redizajn flote i uvođenje trećeg tipa zrakopolova u što skorije vrijeme. Spomenuta je nabavka zrakoplova sa 100 sjedala pri čemu se kao najbolj izbor nameće zrakoplov Embraer kojih ima veliki broj u upotrebi i gotovo ne postoji aviokompanija koja ih nema. Nastavlja se i izvođenje svih planiranih pregleda, modifikacija i ostalih radova na zrakoplovima, a pokrenuli su i neke aktivnosti s ciljem povećanja ostalih prihoda. Vlastitim novcima koje su dobili od prodaje imovine izgrađen je treći hangar, što omogućuje širenje usluga tehničkog održavanja vlastitih zrakoplova i zrakoplova inozemnih avioprijevoznika.

17. svibanj 2024 12:51