Biznis i politika

Hoće li Trumpove mjere promijeniti putovanja u SAD?

Najava da bi SAD mogao tražiti povijest društvenih mreža turista otvara pitanja privatnosti, sigurnosti i utjecaja na globalni turizam

Najava mogućih novih mjera američke administracije Donalda Trumpa, prema kojima bi strani turisti pri ulasku u Sjedinjene Američke Države mogli biti obvezni dostavljati povijest aktivnosti na društvenim mrežama, ponovno je otvorila staru raspravu o balansu između sigurnosti, privatnosti i slobode kretanja.

Iako je zasad riječ tek o prijedlogu koji se nalazi u fazi javne rasprave, sama činjenica da se takva mjera razmatra izazvala je snažne reakcije u turističkom sektoru, poslovnoj zajednici i među zagovornicima ljudskih prava.

Tema je posebno osjetljiva uoči Svjetskog nogometnog prvenstva 2026., koje će se održati u SAD-u, Kanadi i Meksiku, a za koje FIFA očekuje milijune navijača iz cijelog svijeta. U tom kontekstu postavlja se pitanje hoće li pojačane kontrole i širi nadzor digitalnog identiteta putnika promijeniti obrasce putovanja ili tek potvrditi trend u kojem države sve više posežu za podacima iz online prostora.

Iz perspektive turističkog sektora, svako novo administrativno opterećenje potencijalno znači usporavanje putovanja. Boris Žgomba, predsjednik uprave Uniline Grupe, predsjednik Udruženja putničkih agencija pri Hrvatskoj gospodarskoj komori te član izvršnog odbora Europske udruge putničkih agencija, naglašava da se ovakvi prijedlozi ne mogu promatrati izolirano od šire slike globalne mobilnosti.

BESPLATNO nastavite čitati ovaj članak
Registrirajte se bez troškova i otvorite vrata Liderova sadržaja. Prvih 5 zaključanih članaka vam poklanjamo svaki mjesec.
Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju