Pandemija je iznjedrila mnogo novih potrošačkih trendova, ali jedan od bizarnijih je svakako - cardening, odnosno uzgoj biljaka u unutrašnjosti automobila. Kako pišu mediji poput Guardiana ili Daily Maila, tijekom mjeseci provedenih 'pod ključem' britanski su se potrošači okrenuli zelenilu i uzgoju bilja, u svojim vrtovima i interijerima. Tu potrebu da 'zazelene' prostor u kojem se nalaze, prenijeli su i na unutrašnjost automobila koju ukrašavaju otpornijim biljkama poput kaktusa ili sukulenata.
Veliki oprez
Biljke u automobilu, navodno, služe kao pročišćivači zraka, smanjuju razinu anksioznosti i stresa te poboljšavaju fokus. No, iako se dio stručnjaka slaže da vozači mogu imati određene 'benefite' od svog malog vrta u automobilu, u medijima su počeli apelirati na to da trendu 'cardeninga' pristupe s velikim oprezom.
Biljke u automobilu mogu predstavljati golemu opasnost, posebno u slučaju nesreće ili, ako nisu postavljene kako treba, mogu ometati vožnju. No, izgleda da potrošači ne mare za upozorenja - žele svima pokazati koliko su poboljšali svoje vrtlarske vještine.
Vrtlarenje i uzgoj biljaka tijekom pandemije su obarali rekorde. Prema pisanju Guardiana, prodaja sjemena u Americi je u posljednjih 12 mjeseci dosegla rekordne razine, a 30 posto rasta bilježi i to tržište u Rusiji. Jedan je britanski dobavljač sjemena prijavio šest puta veću potražnju, a Royal Horticultural Society zabilježio dramatičan rast pregleda njihove stranice s online savjetima.
Različite udruge ohrabruju stanovnike da se late uređenja prostora oko svojih domova, a željezničke postaje ili pak benzinske crpke pretvaraju u cvjetne oaze. Iako je zeleni trend dobrodošao i bilo bi sjajno da 'preživi' u novom normalnom, 'cardening' možda i nije tako dobra ideja.