The Van Gogh Museum u Amsterdamu sklopio je partnerstvo s britanskim parfemskim brendom Floral Street kako bi razvili novu liniju parfema inspiriranu umjetničkim djelima tog vrhunskog umjetnika. Iako muzej još uvijek taji koja su točno djela bila inspiracija parfemskim nosovima, moguće je da su u bočice odlučili zarobiti mirise Van Goghove Zvjezdane noći, Badema u cvatu ili pak Vaze s dvanaest suncokreta. Kako su u priopćenju izjavili iz The Van Gogh muzeja, ideja je ponuditi svježe i drugačije iskustvo umjetnosti Van Gogha.
- Kolaboracijom s Floral Streetom širimo se na drugačije kategorije proizvoda da bismo podigli svijest, interes i potaknuli kupce na sudjelovanje te ostvarili našu misiju inspiriranja što šire publike i novih generacija - izjavili su iz muzeja te najavili da će prvi miris iz kolekcije biti moguće kupiti u kolovozu.
Iskustvene izložbe
Ovaj projekt amsterdamskog muzeja jedan je od niza kojima se nastoji Van Goghovu umjetnost pretvoriti u drugačije iskustvo. U Americi su, primjerice, aktualne izložbe u kojima se uz pomoć glazbe i svjetlosnih instalacija ulazi u virtualni Van Goghov svijet. Amsterdamski muzej je nedavno osmislio i posjećenu izložbu Van Gogh koja uključuje interaktivnu tehnologiju te audio-pripovijedanje - život umjetnika prepričan njegovim riječima. Prije šest godina su pak organizirali projekt Feeling Van Gogh te kroz različite osjetilne podražaje (ponajviše olfaktorne) pokušali slijepima približiti čuvena djela tog nizozemskog slikara. I drugi muzeji posljednjih godina eksperimentiraju s parfemskim medijem. Čuveni Louvre je prije dvije godine kreirao osam mirisa inspiriranih remek-djelima iz svog bogatog fundusa, a kompanija Odeuropa dobila 3,4 milijuna eura iz EU fondova kako bi kreirala liniju Smell Museum koja rekreira, kako su to nazvali, historijske mirise.