Hrvatska
StoryEditor

[ANALIZA] Kako su u koronakrizi prošli obrtnici?

23. Ožujak 2021.

Prošlo je više od godinu dana od početka pandemije. Koje su majstore i obrtnike građani više tražili, a kojima se posao više-manje zaustavlja? Jesmo li zaista kod kuće imali vremena za obnove i adaptacije koje smo ranije odgađali? Pitanja su to na koje su dali odgovor s portala trebam.hr u svojoj najnovijoj analizi koju prenosimo u cijelosti:

Na temelju više od 140 tisuča različitih upita za usluge u posljednje dvije godine na Trebam.hr, web platformi koja povezuje one koji traže usluge s izvođačima iz cijele Hrvatske, analizirali su utjecaj lockdowna na upite za usluge vezane uz dom i posao. Što pokazuju rezultati? 

Analiza: utjecaj koronakrize na potražnju za uslugama

Metodologija

Pregledali su podatke o svim upitima u posljednje dvije godine:

  • od 1. veljače do 1. lipnja 2020. (prvi lockdown)
  • od 1. prosinca 2020. do 1. ožujka 2021. (drugi djelomični lockdown)
  • usporedili ih s istim razdobljem u prošloj godini (ukupno 161.636 upita) te
  • analizirali kod kojih su majstora i usluga najveća odstupanja.

Prvi lockdown (ožujak - svibanj 2020.)

U to vrijeme najviše su bili pogođeni sektori i poduzetnici čiji je posao vezan uz event industriju. Među najveće gubitnike korona krize slobodno se može smjestiti i servise za čišćenje, te majstore koji svoj posao obavljaju unutar domova.Najveći pad na Trebam.hr bilježile su sljedeće usluge:

  1. catering za poslovne domjenke (-81%)
  2. čišćenje apartmana (-63%)
  3. catering za vjenčanja (-61%)
  4. upis u katastar (-50%)
  5. catering za privatne zabave (-45%)
  6. čišćenje stanova (-42%)
  7. renoviranje kupaonica (-36%)

Svi žele imati svoj webshop

Loša vremena i kriza su za neke sektore sjajna prilika. Najviše je porastao broj upita za:

  1. web shop (169%)
  2. sanaciju fasade (67%)
  3. uređenje međe (59%)
  4. izradu fasade (46%)

Drugi “mali” lockdown (studeni 2020. - veljača 2021.)

Catering je za vrijeme drugoga vala doživio veći pad nego u velikom zatvaranju prošle godine - poslovni domjenci više praktično ni ne postoje. Servisi za čišćenje ostali su na istoj razini pada (-37%), ali ovaj put puno veći pad odnosi se na čišćenje poslovnih prostora. To je posljedica sve češćeg rada od kuće.

Dosta je bilo izolacije, mnogi se žele preseliti u kuću

I u tom razdoblju pojavili su se pobjednici. To su građevinari. Želja za vlastitom kućom utjecala je na povećanje potražnje za dogradnjama, nadogradnjama i novogradnjama. Ljudi se u velikom broju odlučuju i za montažu raznovrsnih ograda oko svojih kuća. U posljednje vrijeme najviše je poraslo zanimanje za:

  1. dogradnje i nadogradnje (189%)
  2. ograde (182%)
  3. web shop (128%)
  4. elektroinstalacije u novogradnjama (93%)
  5. novogradnje (77%)
  6. kuhinje po mjeri (58%)
  7. geodetski projekt (34%)

Što sad?

Trend selidba u kuće s prostranim okućnicama i potražnja za uslugama građevinara nastavit će se i nakon kraja pandemije. Također možemo očekivati još veći rast udjela online prodaje u ukupnoj trgovini. A bit će zanimljivo pratiti koliko će vremena trebati da se oporavi potražnja za majstorima i poduzećima koji svoj posao obavljaju unutar domova.

22. studeni 2024 08:43